کلاف گرم چین: افزایش سطح موجودی ها باعث تحت فشار قرار گرفتن فروش کارخانه ها شده است

قیمت ورق گرم چین مجددا در روز جمعه 20 سپتامبر کاهش یافت، زیرا پیش از تعطیلات پیش رو، کارخانه ها در حال افزایش فروش موجودی خود هستند. در بازار داخلی شرق چین (شانگهای)، قیمت ورق گرم در حدود 3،600-3،610 یوان (507-509 دلار) به ازای هر تن اعلام شد، که 40 یوان در هر تن کاهش یافته است. در شمال چین (تانگشان) نیز قیمت ورق گرم به 3540-36060 یوان در هر تن رسید، که 50-60 یوان در هر تن کاهش داشت. فروشندگان بازار نقطه ای بعد از این که کارخانه ها پیشنهادات خود را کاهش دادند، نرخ خود را پایین تر آوردند.  بعد از تضعیف معاملات آتی، قیمت ورق گرم در بعد از ظهر همان روز بیشتر سقوط کرد. یک تاجر اهل  شانگهای فعالیت تجاری در این روز را متوسط و یا "حداقل بهتر از دو روز گذشته" توصیف کرد، اما فعالان بازار همچنان انتظار داشتند که به دلیل فوریت های فروش کارخانه ها کاهش یابد. یکی دیگر از تاجران اهل شانگهای گفت: این پیش بینی به دلیل افزایش سطح موجودی در روزهای اخیر بوده است، همراه با این واقعیت که بیشتر کارخانه ها به دنبال تأمین هزینه های پیش روی خود در هفته طلایی 1-7 اکتبر که بزرگداشت هفتادمین روز ملی این کشور است، هستند.  این تاجر گفت کارخانه ها زمان تحویل خود را کوتاه می کنند و این نشان می دهد که آن ها قبلاً مواد اولیه مورد نیاز خود را به خوبی تامین کرده اند.  چند کارخانه همچنین به خریداران امکان می دهد تا هزینه محموله های خود را پس از تحویل بپردازند، روشی که به طور معمول در دوره های تضعیف بازار برای جذب خریداران بیشتر ظاهر می شود. یک مشاوره داخلی فولاد گزارش داد که بازارهای سراسر نقاط کشور در روز پنجشنبه، حدود 2.39 میلیون تن ورق گرم معامله کرده اند که 10.900 تن نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. قیمت ورق سیاه در بازار شانگهای این هفته معادل 80-100 یوان در هر تن کاهش داشت، در حالی که قیمت های موجود در بازار تنگشان 60-70 یوان در هر تن کمتر از قبل شده است.

شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی در بندر اصلی چین در حدود 453.13 دلار در هر تن اعلام شد، که 6.87 دلار در هر تن کاهش یافته است. سومین تاجر مستقر در شانگهای گفته است که وی از همتای خود در این کشور شنیده است که حدود 1000 تن ورق سیاه را به فروش رسانده است. یک خریدار در ویتنام، قیمت ورق سیاه اکثر کارخانجات فولادی را در حدود 450-455 دلار به ازای هر تن فوب عنوان کرد که تنها با حداقل قیمت حدود 460 دلار در هر تن فوب حاضر به فروش آن هستند اما برخی از معامله گران بر این باورند که برخی از این کارخانه ها به دلیل عدم تمایل خریداران به پرداخت این قیمت های بالا، قیمت ورق سیاه خود را با نرخ حداقلی 450-455 دلار در هر تن فوب می فروشند.  فعالیت تجاری در این هفته پراکنده بوده است، به طوری که خریداران در ویتنام به محموله های ارزان تر از هند و اوکراین دسترسی دارند. همچنین پیش بینی می شود که اوضاع هفته آینده تغییر کند. اما احتمال این هست که قیمت ورق سیاه صادراتی همچنان کاهش یابد زیرا کارخانه های تولیدی قبل از تعطیلات طولانی آینده باید فعالیت بیشتری در بازار صادرات داشته باشند."

معاملات آتی شانگهای

در روز جمعه در معاملات آتی شانگهای بالاترین قیمت ورق سیاه در معامله ماه ژانویه در حدود 3500 یوان در هر تن بود که نسبت به روز پنجشنبه 28 یوان در هر تن کاهش یافت.

همچنین یکی از مهم ترین محصولات فولادی برای استفاده در صنایع ورق سیاه کاویان می باشد که با داشتن ویژگی های مقاوم و بسیار مستحکم از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار می باشد.

ترجمه از آهن اینفو

متال بولتن سه شنبه 2 مهر