قیمت ورق سرد و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی چین با وجود تقاضای ضعیف ثابت مانده است

قیمت ورق سرد و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی چین طی هفته گذشته با وجود تقاضای داخلی و فعالیت تجاری ضعیف در بازارهای صادراتی، ثابت باقی مانده است. طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق سرد صادراتی چین در روز سه شنبه 17 سپتامبر، در حدود 505-510 دلار در هر تن بود، نسبت به هفته قبل بدون تغییر مانده است. در روز سه شنبه، یک شرکت فولادی واقع در لیائونینگ قیمت ورق سرد را در ماه نوامبر در حدود 520 دلار در هر تن فوب ارائه می دهد که نسبت به هفته قبل 5 دلار در هر تن افزایش یافته است. برخی منابع گفتند که چندین کارخانه فولاد ساز چینی شاهد افزایش تقاضا برای ورق سرد در بازار داخلی بودند که به افزایش قیمت ورق سرد در بازار داخلی کمک کرده و به نوبه خود از قیمت صادرات هم پشتیبانی می کند. طبق اعلام اتحادیه چین، تولید کنندگان خودرو (CAAM)، تولیدات خودروهای چینی را در ماه آگوست تا 10.3 درصد افزایش داده و 1.99 میلیون دستگاه تولید کرده است. داده های CAAM همچنین نشان می دهد که فروش خودرو در ماه آگوست به 1.96 میلیون دستگاه رسیده است که در مقایسه با ماه ژوئیه 8 درصد افزایش داشته است.

بر اساس ارزیابی ها قیمت ورق سرد در بازار داخلی شرق چین، در تاریخ 12 سپتامبر معادل 41010-4،270 یوان (596-604 دلار) در هر تن اعلام شد که نسبت به تاریخ 6 سپتامبر 10 یوان در هر تن افزایش داشته است. منابع گفتند که افزایش قیمت ورق روغنی به دلیل در دسترس بودن این مواد و نیز، قیمت رقابتی نسبت به کشورهای دیگر اتفاق افتاده است. به عنوان مثال ، یک معامله گر صادراتی در چین گفت: قیمت ورق روغنی با منشاء آسیای جنوبی معادل 540 دلار در هر تن به خاورمیانه فروخته می شود که معادل 510 دلار در هر تن فوب چین است. فعالان بازار تخمین زدند که قیمت ورق روغنی با رنج حدودی 505-510 دلار در هر تن فوب چین، قیمت کارآمد بحساب می آید.

قیمت ورق گالوانیزه

طبق ارزیابی های هفتگی قیمت ورق گالوانیزه 1 میل صادراتی چین، در روز سه شنبه، نسبت به هفته گذشته، با نرخ 565-570 دلار در هر تن ثابت بوده است. منابع بازار گفتند كه قيمت ورق گالوانیزه چين به دليل انتظارات موجود در مورد افزایش محدوديت هاي تولید فولاد به منظور كاهش آلودگي در آستانه جشن 70 سالگي اين كشور در اول اكتبر، احتمالاً در آينده نزديك تغيير نخواهد كرد.

در روز سه شنبه، شرکت Benxi Steel قیمت ورق گالوانیزه با پوشش 140 گرم را در حدود 595 دلار در هر تن فوب برای حمل در ماه نوامبر اعلام کرد- که نسبت به هفته قبل بدون تغییر مانده است. قیمت ورق گالوانیزه با غلظت 120 گرم روی نیز معادل 580 دلار در هر تن فوب چین پیشنهاد شد.

منابع بازار گفتند که نرخ 565-570 دلار در هر تن فوب یک قیمت کارآمد برای این محصول ارزیابی شده است. در تاریخ 12 سپتامبر قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی شرق چین در حدود 4،510-4،600 یوان در هر تن ارزیابی شد که نسبت به 6 سپتامبر 10 یوان در هر تن افزایش یافته است.

ترجمه از آهن اینفو

چهارشنبه 27 شهریور 98