پس از کاهش قیمت ورق گرم در منطقه آسیا، فعالان بازار کلاف گرم این منطقه اکنون به دنبال نقاط روشنی در روند قیمت ها هستند. در هفته گذشته در بازارهای اصلی منطقه چین قیمت ورق سیاه دوباره صعود کرده است و این در حالی است که فصل باران های موسمی در هند به پایان خود رسیده است. یک منبع ویتنامی در روز جمعه سیزدهم سپتامبر گفت: "ممکن است افت قیمت متوقف شده و به پایین ترین میزان خود نرسیده باشد. تأمین منابع انسانی هند در بازار های آسیا کاهش یافته است زیرا کارخانه های فولادی هند مواد خود را فروخته اند یا در حال کاهش موجودی خود بودند. یک معامله گر کلاف گرم در سنگاپور گفت که "همچنین انتظار می رود که فصل موسمی به زودی به پایان برسد." کاربران نهایی در بازار وارداتی ویتنام، که هم اکنون به دنبال حمل و نقل این مواد در ماه نوامبر هستند، پیشنهادات خود را از هفته گذشته تا کنون با ثبات نگه داشته اند. "خریداران پیشنهادات خود را حفظ کرده اند و یا اندکی افزایش داده و به 455-460 دلار در هر تن ویتنام رسانده اند. در حالی که قیمت قبل در حدود 440 دلار در هر تن یا 450 دلار در هر تن بوده است. "یک تاجر ویتنامی پنجشنبه گذشته گفت: قیمت ورق سیاه وارداتی به ویتنام ، که عمدتا با کیفیت SAE1006 چین و یا محصولات معادل آن بوده است، نسبت به هفته منتهی به 16 سپتامبر بدون تغییر مانده است و معادل 457-465 دلار در هر تن cfr اعلام می شود. پیشنهادات هند در مورد قیمت ورق سیاه، در حال حاضر ارزان ترین ماده ارائه شده در بازار لحظه ای است، که با قیمت 460 دلار در هر تن اعلام گردیده است. یک تاجر هندی گفت: "کلاف گرم هند امسال به ویژه در بازار های وارداتی آسیا رواج داشته است زیرا تقاضای داخلی بسیار بد بوده است." همچنین "صنعت اتومبیل هند امسال بسیار ضعیف است و اقتصاد کند است. فصل باران های موسمی نیز به بهبود این وضع کمکی نکرده است."
طبق ارزیابی ها، قیمت ورق گرم روسی در حدود 452 دلار به ازای هر تن اعلام شده است در حالی که قیمت ورق گرم برزیلی معادل 455-460 دلار به ازای هر تن پیشنهاد می شود. یک تاجر ویتنامی جمعه گذشته گفت: "با این وجود مشخص نیست که خریداران، به دلیل طولانی بودن مدت حمل و نقل، آیا مایل هستند که محموله های روسی و برزیلی را بپذیرند یا نه." قیمت ورق گرم صادراتی ژاپن نیز در حدود 515 دلار در هر تن اعلام می شود و برای مواد حمل و نقل در ماه نوامبر ارائه می گردد. قیمت ورق سیاه SS400 با مبدا چین نیز معادل 470-475 دلار در هر تن ویتنام ارائه می شود.
طبق شنیده ها، در هفته گذشته علاقه کمتری به خرید کالا های وارداتی وجود داشت زیرا خریداران منتظر اعلام قیمت ورق سیاه از سوی تولیدکنندگان داخلی مانند Formosa Ha Tinh Steel Corp بودند تا پیشنهادات خود را اعلام کنند. پس از آن ، قیمت ورق سیاه SAE1006 پیشنهادی آن ها برای حمل و تحویل در ماه نوامبر 51 دلار در هر تن کاهش یافت و به 480 دلار در هر تن رسید. یک معامله گر چینی جمعه گذشته گفت: این قیمت کاملاً مناسب است زیرا در سطح پیشنهادات کارخانه های چینی است.
متال بولتن سه شنبه ۲۶ شهریور
ترجمه از آهن اینفو