تمرکز معامله گران بر خرید بیلت هند و ایران است...!

بدبینی در بخش مواد اولیه به همراه عدم حمایت کافی از بازار طویل فولادی ، تولید کنندگان CIS را وادار می کند تا قیمت های بیلت را کاهش دهند و تاجران نیز فروش کمتری داشته باشند. با این حال ، یک بازرگان موفق به فروش عمده بیلت خود با کمی تخفیف شد. تقریباً هیچ علاقه ای به رزرو در منطقه MENA و آسیا وجود ندارد. تقاضا در MENA پراکنده است زیرا خریداران یا به حجم اضافی احتیاج ندارند یا بخاطر بازار نامطلوب محصولات طویل فولادی، نیاز خود را با محصول محلی یا منطقه ای تامین کنند. در مورد کشورهای آسیایی ، تأمین کنندگان سی آی اس قادر به رقابت با تولید کنندگان محصولات نیمه نهایی ایران و هند نیستند که این قضیه بازار را مشوش کرده است. تولید کنندگان بیلت سی آی اس تولیدات ماه سپتامبر خود را با قیمت 390-395 دلار در روز FOB دریای سیاه ارائه می دهند ، در حالی که گرچه هفته گذشته برخی شرکت ها آمادگی کمتری برای خرید و فروش با قیمت 380-390 دلار در هر تن فوب دریای سیاه داشتند، اما تأمین کنندگان بازار اصلی هدف بشمار نمی آمدند. آن ها کم تر از 400 دلار در هر تن فوب، معامله کردند. بیشتر خریداران از جمله تجار بین المللی ترجیح می دهند که منتظر بمانند. برخی از شرکت ها به طور فعال برای فروش با حجم کم اقدام می کنند. یک منبع می گوید: "معامله گران حاضرند حتی با 370 دلار در هر تن فوب بفروشند." اگرچه بیشتر مشتریان از رزرو خودداری می کنند، یکی از تهیه کنندگان روسی حدود 40،000 تن بیلت به منطقه MENA با قیمت 380 دلار در هر تن فوب دریای سیاه فروخته است.

علاوه بر این، بازار آسیا نیز تحت فشار احساسات نزولی است و هیچ پیشنهادی از سوی سی آی اس گزارش نشده است. تأمین کنندگان اصلی ترجیح می دهند صبر کنند، زیرا شرایط فعلی برای آن ها مساعد نیست. وی گفت: "قیمت بیلت روسیه در بازار رقابتی نیست و هیچ گونه علاقه ای به خرید آن وجود ندارد. اکنون تمرکز معامله گران بر خرید بیلت هند و ایران است. " به گفته یکی از منابع، یکی از معامله گران بیلت خود را برای حمل و نقل در ماه اکتبر با قیمت 425 دلار در هر تن سی اف آر تایلند به فروش رساند. یکی از شرکت کنندگان نیز اظهار داشت: "این به احتمال زیاد یک محصول ایرانی است." در هفته گذشته، معاملات بیلت با قیمت 430-435 دلار در هر تن سی اف آر، عمدتا برای خرید بیلت هندی انجام شد.

کارخانه فولاد مبارکه به عنوان یکی از کارخانه های تولیدکننده برتر ورق رنگی در کشور دارای تنوع رنگی زیادی برای این ورق برخوردار می باشد که شما برای اطلاع از نرخ و خرید ورق رنگی فولادمبارکه می توانید به دسته بندی مربوطه مراجعه کنید.

ترجمه از آهن اینفو

یکشنبه 10 شهریور 98