قیمت بیلت دریای سیاه به پایین ترین نرخ خود در دو سال گذشته رسیده است...

با ریزش ۷ و نیم دلاری شمش سی آی اس  در معاملات دیروز، منحنی آن در کف ۲۴ ماهه قرار گرفته است. بعد از چند هفته مقاومت در برابر کاهش بهای شمش و سنگ آهن بالاخره شمش سی آی اس تسلیم فشار بازار شد به صورتی که در شرایط کنونی منحنی شمش روی کف دو ساله قرار دارد. آیا این اتفاقات اثر روانی عملکرد  منفی ایالات متحده در اقتصاد جهانی است و یا ما در ابتدای بحران اقتصادی نظیر بحران ۲۰۰۸ قرار داریم ؟! منابع در روز سه شنبه گفتند که قیمت بیلت دریای سیاه هم در این هفته نسبت به سال 2017 به پایین ترین سطح خود سقوط کرده است زیرا خریداران ترجیح می دهند که منتظر بمانند و انتظار دارند که قیمت ها بیشتر از پیش کاهش یابد. طبق ارزیابی های روزانه پلاتس، قیمت بیلت در روز سه شنبه به 390 دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسید که نسبت به ارزش قبلی خود معادل 7.50 دلار در هر تن، کاهش یافته است. ناظران بازار گفتند دلایل مختلفی برای تحت فشار بودن بیلت دریای سیاه وجود دارد. روند نزولی سنگ آهن چین و قیمت پایین قراضه ترکیه به این معنی است که خریداران بیلت انتظار تخفیف از سوی تامین کنندگان خود را نیز دارند.

برای اطلاع از قیمت اسلب فولادمبارکه به دسته بندی مربوطه مراجعه نمائید.

منابع گفتند كه افت قيمت محصولات ورودي مانند قراضه، سنگ آهن و بيلت با عدم تقاضاي خریداران براي محصولات تركیه و چين مرتبط است. اکثر فعالان بازار موافق بودند که بازار دریای سیاه هنوز به پایین ترین حد خود سقوط نکرده است. در روز سه شنبه پیشنهادات کارخانجات سی آی اس برای حمل و نقل این محصول در پایان ماه سپتامبر قیمتی معادل 390 تا 395 دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود. یکی از معامله گران با توجه به پیشنهادات موجود برای بیلت سی آی اس گفت: "بازار بیلت به این صورت باقی نمی ماند و این تنها یک خوش خیالی در بین مشتریان است ".

برخی از معامله گران قیمت 390 دلار در هر تن را که هنوز ثابت اعلام می شود را پذیرفته اند. در حالی که قیمت 390 دلار در هر تن اعلام شده توسط سی آی اس قابل مذاکره است، برخی از معامله گران گفتند که این قیمت دیگر کارایی ندارد. یک تاجر ترک گفت: تأمین کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع تخفیفی ارائه نمی کنند و 390 دلار در هر تن فوب را پیشنهاد می کنند. این تاجر گفت: "آن ها باید از هفته گذشته این کار را انجام می دادند." یکی از منابع گفت: قیمت زیر 390 دلار در هر تن فوب گمانه زنی شده اما تأیید نشده است. یکی از منابع گفت: افت قیمت ها محتمل است و انتظار می رود به370 - 380 $ در هر تن فوب دریای سیاه هم برسد.

ورق رنگی فولادمبارکه  بهترین ورق رنگی تولید شده در کشور می باشد که می توانید برای خرید آن با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

ترجمه از آهن اینفو