تولید فولاد چین علائم روند کاهشی را در ماه ژوئیه نشان می دهد

تولید فولاد خام و فولاد نهایی چین در ماه ژوئیه با کاهش تقاضا و محدودیت های تولید فولاد در قطب تولید این کشور یعنی تانگشان (در شمال چین) رو به رو شد، و نسبت به ماه گذشته افت قابل توجهی پیدا کرد. تقاضا در بازار داخلی چین در ماه گذشته به دلیل شرایط جوی بد و باران شدید در برخی مناطق و افزایش گرمای هوا در بیشتر نقاط این کشور تضعیف شد و این مهم در کاهش تولید فولاد چین در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه ژوئن از عوامل اصلی به شمار می آید. به عنوان مثال، تولید فولاد در ماه های ژانویه تا ژوئیه 1.26 میلیارد متر مربع بوده که نسبت به ماه های مشابه سال گذشته 9.5 درصد افزایش داشته است. اما مطابق گزارشات دفتر ملی آمار کشور، این رشد در سال جاری 0.6 درصد کمتر از میزان ژانویه تا ژوئن (10.1 درصدی) سال گذشته است. تقاضای ضعیف نیز باعث سقوط قیمت فولاد شد که سود سهام کارخانه های فولادی را کاهش داد و باعث شد برخی از آن ها تولیدات خود را کاهش دهند. طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین در تاریخ 31 ژوئیه در حدود 3،920-3،940 یوان (555-558 دلار) در هر تن از تولیدات سابق بود که با کاهش 110-130 یوان در هر تن نسبت به 4،030-4،070 یوان در هر تن در تاریخ 1 ژوئیه مواجه شده است.

طبق ارزیابی ها، قیمت ورق گرم در بازار داخلی شرق چین، در تاریخ 31 ژوئیه 3،830-3،840 یوان در هر تن بوده است، که در حدود 170 تا 180 یوان در هر تن  نسبت به قیمت پیشنهادی 4000-4،020 یوان در هر تن در تاریخ 1 ژوئیه، کاهش یافته است. همچنین این محصول در پایان ماه ژوئیه حدود 250-300 یوان در هر تن، و در پایان ماه های دیگر 200 یوان در هر تن نسبت به 450-500 یوان در هر تن نسبت به آغاز ماه کاهش داشته است. یکی از تحلیلگران این صنعت در شانگهای گفت: اما برخی از تولید کنندگان قیمت ورق گرم را در اواخر ماه گذشته در مقایسه با سود ناخالص حدود 300 یوان در هر تن پایین تر فروختند. منابع گفتند كه محدود كردن فولاد در تانگشان به منظور بهبود كيفيت هوا دلايل ديگري براي افت ماهیانه قیمت ها است.

دولت این کشور پس از سست کردن برخی از محدودیت ها در اوایل ماه، این محدودیت ها را به شدت تا اواخر ماه ژوئیه اعمال می کرد. NBS می گوید که تولید فولاد در ماه ژوئیه بیش تر از یک سال قبل است، با این حال، منابع بازار گفتند كه برخی از ظرفیت های بدون استفاده، که از سال گذشته نیز کارشناسان به دنبال ارتقاء تجهیزات تحت برنامه برای جایگزینی ظرفیت خود كه منجر به افزایش سالانه تولید فولاد است، بودند، امسال به چرخه تولید بازگشتند. به عنوان مثال، تحلیلگران این صنعت تخمین می زنند که ظرفیت فولاد خام امسال از کوره های قوس الکتریکی حدود 145 میلیون تن است ، که از 130 میلیون تن در سال گذشته 15 میلیون تن افزایش یافته است.

یکی از ورق های پرکاربرد که تاثیر بسیار زیادی در ساخت ورق های شیروانی دارد ورق رنگی کارخانجات مختلف می باشد که از مهم ترین آن ها و می توان به ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد که با تولید ورق های رنگی با کیفیتدر تامین نیازهای داخلی و صادرات دارد.
ترجمه از آهن اینفو