قیمت ورق گرم چین: قیمت ها به دلیل تعلیق جزئی تعرفه ایالات متحده در مورد کالاهای چینی در حال افزایش است

قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین در روز چهارشنبه 14 آگوست به دلیل موج مثبت در بازارهای مالی این کشور پس از آن که تعرفه ی ایالات متحده برای 156 میلیارد دلار کالای چینی از لیست کالاهایی که قرار است تعرفه 10 درصدی وارداتی در ماه آینده برای آن اعمال شود، به تعویق افتاد، افزایش پیدا کرد. در بازار داخلی شرق (شانگهای) قیمت ورق گرم در حدود 3،720-3،730 یوان (527-528 دلار) در هر تن اعلام شد که تا 20 یوان در هر تن افزایش داشت. همچنین در بازار نقدی شمال چین (تیانجین) نیز قیمت ورق گرم معادل 3،720-3،730 یوان در هر تن شنیده شد که 20-30 یوان در هر تن افزایش پیدا کرد. یکی از کارخانه های واقع در شمال چین با دیدن دستاوردهای موجود در بورس کالا، قیمت محصولات سابق خود را در حدود 30 یوان افزایش داد که این امر با به تعویق انداختن دولت ایالات متحده از تعرفه جدید برخی از محصولات چینی، مانند تلفن های هوشمند، لپ تاپ و اسباب بازی اتفاق افتاده است. اما فعالیت تجاری در مقایسه با دو روز گذشته ضعیف تر بود، به طوری که بیشتر خریداران در برابر قیمت های بالاتر مقاومت نشان دادند. فروشندگان در شانگهای اصرار بر قیمت های بالا در صبح داشتند، اما تا بعد از ظهر متوسل به کاهش آن ها در حدود 10 یوان در هر تن برای تقویت فعالیت تجاری شدند.

تعدادی از شرکت کنندگان در بازار هشدار دادند که احتمال کاهش قیمت ها حداقل تا زمانی که فروشندگان در بازار نقطه ای موجودی خود را ترغیب کنند، وجود دارد. اما حتی اگر قیمت ها پس از آن دوباره عقب نشینی کنند، این می تواند برای کوتاه مدت باشد زیرا هزینه های تولید کارخانه ها در نتیجه تضعیف بازار سنگ آهن کاهش می یابد.

صادرات

• شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی در بندر اصلی چین در حدود 481.88 دلار در هر تن فوب اعلام شد، که 0.13 دلار در هر تن افزایش داشت. چند منبع گفتند كه يك كارخانه در شرق چين كه قیمت ورق سیاه خود را در روز دوشنبه 475 دلار به ازاء هر تن فوب صادر كرده است، که پس از تقويت بازار داخلي، ممکن است به 485 دلار در هر تن فوب برسد. معامله گران همچنین گفتند که احتمال تأمین این مواد با قیمت 480 دلار در هر تن ضعیف است اگرچه یکی از فولاد سازان شمال چین مایل بود طی روز سه شنبه در چنین سطحی سفارشاتی را تحویل بگیرد. یک بازرگان در شانگهای گفت که مشتریان خارج از کشور وی، قیمت ورق سیاه را 470-475 دلار در هر تن پیشنهاد می دهند. به این ترتیب، هیچ معامله ای در طول روز شنیده نمی شود.

بازار رقابتی

یکی از معامله گران گفت: "هم اكنون بیشتر كارخانه ها هنوز هزینه های بالایی را متحمل می شوند، زیرا هنوز در انبار های خود سنگ آهنی موجود دارند که پیش از این با قیمت بالا آن را خریداری کرده اند. اما هزینه تولید آن ها به دلیل ارزان تر بودن سنگ آهن در سطح جهان، از هم اکنون تا چند هفته آینده کاهش می یابد، که در دراز مدت به پایین آمدن قیمت های فولاد کمک خواهد کرد. "

مبادلات آتی شانگهای

بیشترین معاملات در بازار آتی شانگهای برای خرید ورق سیاه در روز چهارشنبه معادل 3،695 یوان در هر تن شنیده شد که 35 دلار در هر تن نسبت به معاملات روز قبل افزایش داشت.
ترجمه از آهن اینفو
منبع: فست مارکت