قیمت ورق سرد و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی بازار آرامی را تجربه می کند

منابع صادراتی می گویند: قیمت ورق سرد و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی طی هفته گذشته كاهش یافته است و بیشتر به دلیل محدود بودن علاقه خرید ناشی از افزایش تنش های تجاری بین چین و ایالات متحده، افت در بازار اتفاق افتاده است. نرخ ارز چین در اوایل این ماه در آستانه 7 یوان در ازای هر 1 دلار قرار گرفت. پس از آن که رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ اعلام کرد که قصد دارد از تاریخ 1 سپتامبر 10 درصد عوارض را به 300 میلیارد دلار واردات چین تحمیل کند، واحد پول چین در 14 اوت 7.05 یوان به 1 دلار رسید. در مقایسه با 6.88 یوان در هر 1 ماه گذشته کاهش یافته است. یکی از معامله گران شانگهای گفت: ضعیف تر شدن نرخ ارز تولید کنندگان چینی را قادر ساخته است  که قیمت های درخواستی خود را برای جلب مشتری ها کاهش دهند. منابع بازار چین همچنین کاهش اخیر قیمت سنگ آهن را عامل دیگری عنوان کردند که بسیاری از خریداران را تحت تأثیر قرار داد تا در حاشیه بمانند و فعلاً از انجام هرگونه رزرو خودداری کنند. شاخص قیمت سنگ آهن با 62 خلوص آهن در چینگدائو در روز سه‌شنبه 13 آگوست معادل 89.25 دلار در هر تن را نشان داد که در مقایسه با میانگین ماه ژوئیه با 119.93 دلار در هر تن، کاهش یافته است.

قیمت ورق روغنی

طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق روغنی صادراتی چین، در تاریخ 13 آگوست در حدود 525-530 دلار در هر تن بود که در مقایسه با هفته گذشته 5-10 دلار در هر تن کاهش یافته است. همچنین در هفته گذشته تا  روز سه شنبه هیچ رزروی گزارش نشده است. شرکت لیائونینگ در ماه اکتبر قیمت ورق سرد خود را 535 دلار در هر تن فوب ارائه می داد که 10 دلار در هر تن نسبت به هفت روز قبل کاهش یافته بود. منابع بازار گفتند که علیرغم کاهش قیمت ها ، تقاضا برای ورق سرد از سوی صنایع پایین دستی ضعیف باقی مانده است. به عنوان مثال، طبق اعلام فدراسیون اتومبیل سازی ASEAN ، تولید خودرو توسط کشورها در انجمن کشور های عضو آسیای جنوب شرقی با 6.4 درصد سالیانه، به 300875 دستگاه در ژوئن 2019 رسیده است.

خریداران در جنوب شرقی آسیا علاقه خود را به خرید ورق سرد با قیمت 515 دلار در هر تن فوب چین اعلام کرده بودند، در حالی که فعالان بازار در چین قیمت ورق سرد را در حدود 525-530 دلار در هر تن فوب چین پیشنهاد کردند که قیمت کارآمدی بوده است. فعالیت تجاری در بازار خاورمیانه به دلیل تعطیلات مذهبی اسلامی عید قربان افت شدیدی داشت، در حالی که تقاضا در آمریکای جنوبی با ضعیف تر شدن ارز برزیل کاهش یافته و همین امر باعث شده معاملات وارداتی با دلار آمریکا گرانتر شود. رئال برزیلی در 14 اوت به 3.74 رئال به ازای هر دلار رسید که نسبت به ماه قبل با 3.97 رئال به ازای هر دلار کاهش یافته است.

قیمت ورق گالوانیزه

طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق گالوانیزه صادراتی با ضخامت 1 میلی متر، در روز سه شنبه برابر با 575-590 دلار در هر تن بود که نسبت به هفته قبل 5 دلار در هر تن افزایش یافته است. منابع  گفتند: قیمت ورق گالوانیزه 1 میل معادل 575-590 دلار به ازاء هر تن بود که از چین به خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی فروخته شد. در روز سه شنبه ، شرکت Benxi Steel در حال تحویل ورق گالوانیزه خود با پوشش 140gsm روی، به قیمت 610 دلار در هر تن فوب است، که 5 دلار در هر تن نسبت به قیمت هفته قبل افت داشته است. همچنین قیمت ورق گالوانیزه ارزیابی شده با پوشش 120gsm روی، معادل 595 دلار در هر تن است.

شرکت آهن و فولاد Tangshan واقع در هبی محصول قیمت ورق گالوانیزه خود را معادل 590 دلار در هر تن فوب ارائه داد. یک تاجر در شرق چین گفت: برخی فروشندگان که پیشنهاد های کمتری را می پذیرند ، فشار بیشتری بر قیمت ها وارد می کنند. وی گفت: "من انتظار دارم که قیمت ها در کوتاه مدت روند نزولی را ادامه دهند مگر این که نرخ تولید در چین کاهش یابد." میزان تولید فولاد نهایی چین بین ماه های ژانویه و ژوئیه 2019 در حدود 697.76 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.2 درصد رشد داشته است. * کشورهای عضو آسه آن: برونئی ، کامبوج ، اندونزی ، لائوس ، مالزی ، میانمار ، فیلیپین ، سنگاپور ، تایلند و ویتنام از جمله تولید کنندگان فولاد هستند.
ترجمه از آهن اینفو

منبع: فست مارکت