محصولات تخت سی ای اس: روند بازار نزولی است

منابع می گویند: قیمت ورق سرد و قیمت ورق گرم صادراتی سی آی اس از نظر خریداران روند منفی داشت. طبق بررسی ها، قیمت ورق گرم سی آی اس در روز دوشنبه 470-485 دلار در هر تن بود که نسبت به هفته قبل بدون تغییر گزارش شد. یکی از معامله گران گفت: "بازار های محلی و بازار های اصلی ضعیف هستند، و در چنین شرایطی قیمت ورق سیاه وارداتی باید کاهش یابد، در غیر این صورت پیشنهادات برای خریداران جذاب نیست." طبق ارزیابی ها، در تاریخ 9 آگوست قیمت ورق سیاه صادراتی در بندر اصلی ترکیه معادل 490-495 دلار در هر تن بود که نسبت به 500-505 دلار در هر تن در تاریخ 2 اوت افت پیدا کرده است. قیمت ورق سیاه با توجه به آغاز فصل تابستان و فرارسیدن تعطیلات عید قربان در این هفته، پیشنهاد قیمت ورق سیاه صادراتی روسیه به ترکیه در حدود 485 دلار به ازاء هر تن فوب دریای سیاه شنیده می شد، در حالی که آخرین فروش ها با قیمتی در حدود 470-475 دلار در هر تن شنیده می شود. همچنین قیمت ورق سیاه با مبدا اوکراین بسته به حجم محموله ، نزدیک به 470-485 دلار در هر تن فوب دریای سیاه و در ترکیه با 490-500 دلار در هر تن عرضه شد.

یک معامله گر دیگر گفت: "سقوط قیمت سنگ آهن و قیمت ورق گرم چین نرخ این محصول را در سایر نقاط جهان تحت فشار قرار داده است زیرا این امر باعث می شود خریداران با احتیاط خرید کنند و ترس از پایین آمدن قیمت ها را داشته باشند." طبق ارزیابی ها، شاخص قیمت ورق گرم صادراتی ترکیه در بندر اصلی این کشور در تاریخ 12 آگوست به 485.31 دلار در هر تن رسید که نسبت به 496.39 دلار در هر تن کاهش یافته است.

طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق سرد صادراتی سی آی اس در تاریخ 12 آگوست در حدود 540-550 دلار در هر تن بود که نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. پیشنهاد قیمت ورق سرد با مبدا روسیه نیز در حدود 550-555 دلار به ازای هر تن فوب شنیده می شد، در حالی که قیمت ورق سرد با مبدا اوکراین 560 دلار به ازاء هر تن بود. این در حالی است که قیمت ورق روغنی ترکیه نیز معادل 540-545 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه گزارش می شود.

طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق گرم ضخیم بار صادراتی سی آی اس با ضخامت 8-50 میلی متر، در تاریخ 12 آگوست 560-590 دلار در هر تن بود که نسبت به هفته گذشته 10 دلار کاهش یافته است. اگرچه چندین منبع تخمین زده اند که سطح بازار برای محصولات اوکراین باید حداقل به 560 دلار در هر تن فوب کاهش یابد. صادرکنندگان روسی می گویند هنوز نتو.انسته اند محصولات نورد شده در ماه سپتامبر را ارائه دهند، اما "آن ها آماده هستند تا در پیشنهادات رو به پایین، برای جذب مشتری های خارجی تجدید نظر کنند. آخرین پیشنهاد قیمت ورق روغنی روسیه حدود 600 دلار در هر تن فوب شنیده می شد، اما این پیشنهاد برای خریداران کاملاً غیرقابل استفاده بود. تولید کنندگان ورق های فولادی  روسیه در عوض به دلیل تقاضای زیاد ، بیشتر بر فروش به بازار محلی متمرکز شده اند.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن