تحت فشار قرار گرفتن قیمت ورق سرد و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی چین به دلیل تنش های تجاری ایالات متحده و چین

منابع صادراتی گفتند که قیمت ورق سرد و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی چین طی هفته گذشته تا روز سه‌شنبه 6 آگوست با کاهش رو به رو شد که دلیل آن هم افزایش تنش تجاری بین چین و ایالات متحده گزارش شد. رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ قصد دارد از تاریخ  1سپتامبر 10 درصد تعرفه برای واردات 300 میلیارد دلاری چین اعمال کند. پس از اعلام این خبر از سوی ترامپ، پول چین برای اولین بار از سال 2008 تا کنون، به آستانه 7 یوان به ازای هر 1 دلار رسید. وزارت خزانه ‌داری آمریكا متعاقباً ادعا كرد که ارز چین در تاریخ 6 آگوست 7.01 یوان به ازای 1 دلار معامله می شد، که براساس داده های مبادله ارزی در مقایسه با 6.88 یوان به ازای هر 1 دلار در ماه قبل، دچار کاهش ارزش شده است. همچنین طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق روغنی صادراتی چین، در روز سه شنبه 6 آگوست 535 دلار در هر تن اعلام شد که نسبت به هفته قبل 5 دلار در هر تن کاهش یافته است. منابع می گویند که یک محموله از این محصول با قیمت 535 دلار در هر تن فوب چین به آسیای جنوب شرقی فروخته شده است. شرکت Benxi Iron-Steel در لیائونینگ طی روز سه ‌شنبه قیمت ورق روغنی خود را برای تحویل در ماه اکتبر معادل 545 دلار در هر تن فوب چین اعلام کرد که نسبت به هفته گذشته 5 دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین ورق سرد صادراتی چین، با قیمت 525 دلار در هر تن سی اف آر به آسیای جنوب شرقی عرضه شد، با این حال، طبق ارزیابی های انجام شده، یکی از معامله گران شانگهای گفت: "مشتریان من اعلام کرده اند که به دلیل تضعیف یوان چین منتظر روشن تر شدن قیمت ها خواهند بود." با ضعیف تر شدن یولن در چین، صادرات فولاد این کشور که معمولاً با دلار آمریکا معامله می شود، ارزانتر شده و قیمت رقابتی تری را در اختیار مشتری قرار می دهد. یکی از معامله گران تیانجین گفت: ارز کاهش یافته در چین این امکان را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می کند تا قیمت ها را برای جذب خریداران خارج از کشور کاهش دهند.

قیمت ورق گالوانیزه

طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق گالوانیزه صادراتی با ضخامت 1 میلی متر، در روز سه شنبه معادل 580-590 دلار در هر تن بود که نسبت به هفته قبل 5 دلار در هر تن کاهش یافت. قیمت ورق گالوانیزه با پوشش 80 گرم روی در هفته گذشته در یکی از معاملات صادراتی معادل 580 دلار در هر تن به جنوب شرقی آسیا فروخته شد. در روز سه‌ شنبه 6 اوت، شرکت Benxi Iron-Steel  قیمت ورق گالوانیزه صادراتی خود را معادل 615 دلار در هر تن فوب چین، برای بارگیری در ماه اکتبر اعلام کرد. این محموله حاوی ورق گالوانیزه با 140 گرم پوشش روی می باشد که قیمت آن نسبت به هفته گذشته 5 دلار در هر تن کاهش یافته است. این پیشنهاد معادل 600 دلار در هر تن فوب برای ورق گالوانیزه با پوشش 120 گرم روی است.

شرکت آهن و فولاد Tangshan واقع در هبی نیز برای محصول ارزیابی شده 600 دلار در هر تن فوب تیانجین درخواست کرد. منابع بازار تخمین زده اند که 580-590 دلار در هر تن فوب قیمت مناسب برای این محصول ارزیابی شده است. از سوی دیگر، برخی از معامله گران هستند که در حال حاضر شروع به ارائه موقعیت کرده اند.

اگرچه هنوز هم بارهایی با قیمت های زیر سطح بازار مشاهده می شود، که ممکن است خریداران مایل به پذیرفتن این قیمت ها باشند. " منابع بازار گفتند که رکود اخیر در قیمت سنگ آهن نیز به انتظارات مبنی بر سقوط بیشتر قیمت ها دامن زده است. شاخص قیمت سنگ آهن با 62 درصد خلوص آهن، از سوی چینگدائو، در تاریخ 5 آگوست در حدود 100.56 دلار در هر تن اعلام شد که نسبت به هفته قبل 17.43 دلار در هر تن کاهش یافته است.

ترجمه از آهن اینفو
منبع: ایفنا