حمایت ۴۰۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه از مشتریان
دوشنبه ۱۱ تیر ۹۷
مکانیسم فروش در فولاد مبارکه به گونه ای است که با ارزیابی فنی ظرفیت و میزان تولید کارخانه های مصرف کننده ورق، هم امکان برنامه ریزی خرید به مشتریان واقعی در آن وجود دارد و هم سعی می شود به گونه ای کالا در بازار عرضه شود که التهابی در بازار ایجاد نکند.
محمود اکبری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با چیلان با بیان اینکه فولاد مبارکه اصفهان سال هاست که در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع تکمیلی و بر پایه اصل مشتری مداری محصولات خود را به صنایع پایین دستی از طریق اعتبارات اسنادی ارائه می کند گفت: نکته قابل توجه در این موضوع این است که هزینه سالانه این اعتبارات اسنادی حدود ۱۲ درصد است اما نرخ بهره موثر بانک ها کمتر از ۲۲ درصد نیست و این یعنی فولاد مبارکه این اختلاف ۴۰۰ میلیارد تومانی را از مشتریان خود دریافت نمی کند و خودش متقبل این هزینه می شود.
وی افزود: البته به دلیل سیستم ارزیابی و ظرفیت سنجی مشتریان که از سال های قبل در فولاد مبارکه وجود داشته و به تدریج خطاهای آن اصلاح شده است، تلاش می شود تا صرفا تولیدکنندگان صنایع تکمیلی بتوانند از این حمایت استفاده کنند و دلالان و سفته بازان به این موضوع ورود نکنند.
اکبری خاطرنشان کرد: در این مکانیسم، با ارزیابی فنی ظرفیت و میزان تولید کارخانه های مصرف کننده ورق، هم امکان برنامه ریزی خرید به مشتریان واقعی داده می شود و هم سعی می کنیم طوری کالای خود را عرضه کنیم که التهابی در بازار ایجاد نشود.