قیمت کلاف گرم چين: معاملات صادراتی طبق پیش بینی ها افزایش یافت

قیمت ورق گرم در روز جمعه 19 ژوئيه در بازار داخلی کمی نزولی شد اما به نظر مي رسد كه مشتریان خارجی خريد خود را با این پيش بيني كه قيمت ورق سیاه صادراتی در مدت زمانی كوتاه، تثبيت يا افزايش مي يابد، افزايش می دهند. در بازار داخلی شرق چین قیمت ورق سیاه در حدود 3880-3860 یوان معادل (561-564 دلار) در هر تن گزارش شد، که 20 یوان در هر تن کاهش داشت. در بازار شمال چین نیز قیمت 3،840-3،850 یوان در هر تن برای این محصول شنیده شد که 10 یوان در هر تن کاهش داشت. صبح روز گذشته معاملات آتی قیمت ورق گرم ابتدا کاهشی شد اما در بعد از ظهر، فعالیت تجاری افزایش یافت و قیمت های نقطه ای کمی بالاتر رفت. با وجود نوسانات روزانه، شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند قیمت ورق گرم با توجه به محدودیت های تولید در شمال چین و قیمت های بالای سنگ آهن، تا حد زیادی ثابت باشد. اما عرضه فولاد ممکن است به همان اندازه که انتظار می رود قیمت های خود را کاهش ندهند، در حالی که کل تولید ورق گرم و سطح موجودی در سراسر کشور "هنوز هم بالا" گزارش می شود. معامله گران تیانجین و شانگهای گفتند که هنوز موجودی خود که حاصل بازار نقطه ای است را می فروشند، که نشان می دهد که تقاضا هنوز به اندازه کافی برای جذب تولید قوی نیست. قیمت ورق سیاه در بازار شانگهای این هفته 10 تا 20 یوان به ازای هر تن افزایش یافته است، در حالی که در بازار تیانجین 10 یوان به ازای هر تن بالاتر است.  شاخص قیمت ورق گرم فولادی در بندر اصلی چین معادل 507.75 دلار در هر تن فوب بوده که 0.94 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. یکی از فولاد سازان شرق چین می گوید: قیمت ورق گرم صادراتی چین در این هفته معادل 507-510 دلار در هر تن فوب اعلام شده است. چند تن از معامله گران ویتنامی گفتند که آن ها در مورد قیمت یکی از تولید کنندگان شرق چین شگفت زده شده اند چرا که این شرکت بیش از 1000 تن ورق گرم با قیمت 517 تا 519 دلار در هر تن در اوایل این هفته به ویتنام فروخته اند. این قیمت معادل حدود 507-509 دلار در هر تن فوب چین است. خریداران خارج از کشور هزینه این کالا را کمی بیشتر از مقدار ذکر شده پرداخت کرده اند. معامله گران پکن در این باره گفتند که آن ها در طول روز حدود 497 تا 502 دلار در هر تن فوب برای خرید ورق گرم پرداخت کردند، که در مقایسه با 495-500 دلار به ازای هر تن فوب روز گذشته، نرخ آن افزایش یافته است. معامله گر بر این باورند که این به خاطر افزایش قیمت ورق گرم از سوی تولید کنندگان غیر چینی است. برای مثال، شرکت Formosa  Ha Tinh Steel Corp ویتنام پیشنهاد خود را با افزایش 25 دلار در هر تن در اوایل این هفته، اعلام کرد. با پیش بینی خریداران در مورد افزایش قیمت، فعالیت تجاری کمی افزایش یافت. او گفت که قیمت ورق سیاه چین در بازار داخلی به دلیل این که تولیدکنندگان چینی در حجم های قابل توجهی به تولید ورق نمی پردازند، ثبت مانده است، و شرکت کنندگان نیز بازار را ترک کرده اند.

بازار رقابتی
یکی از معامله گران در شمال چین گفت: "پیشنهادات بالاتر از قیمت شرکت Formosa خریداران را ترغیب نمی کند. خریداران، به خصوص کسانی که نیازمند افزایش موجودی نیستند، ویتنامی از قبول قیمت های بالاتر ورق گرم سربازمی زنند. برخی از معامله گران نیز موجودی خود را با قیمت های پایین تر معادل 510-515 دلار به ازای هر تن ویتنام (یا حدود 495-500 دلار به ازای هر تن فوب چین) برای تحویل ماه اوت پیشنهاد دادند. یکی از معامله گران شمال چین گفت: این در حالی است که بعضی از عرضه کنندگان در حال فروش کالاهای تحویل ماه سپتامبر هستند."
معاملات آتی شانگهای
قیمت ورق سیاه در معاملات آتی ماه اکتبر در روز جمعه معادل 3990 یوان به ازای هر تن گزارش شد که تا 43 یوان به ازای هر تن نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

ترجمه از آهن اینفو
منبع: متال بولتن