کلاف گرم چین: قیمت ورق سیاه در حال رشد است اما با این وجود تمایل خریداران برای خرید این محصول بیش تر شده است.

قیمت ورق سیاه چین در روز سه شنبه 9 ژوئیه در حال افزایش بود، اما با این که بازار ورق سیاه چین در معرض افزایش قیمت ها و پیشنهادات بالاتر از سوی کارخانه های تولیدی بود، فعالیت تجاری هم پس از افزایش قیمت ها کاهش نیافت. در بازار شرق چین (شانگهای) قیمت ورق گرم معادل 3،920-3،940 یوان (569-572 دلار) در هر تن اعلام شد، که 60-70 یوان به ازای هر تن افزایش داشت در بازار شمال چین (تیانجین) نیز قیمت ورق گرم در حدود3،840-3،860 یوان به ازای هر تن گزارش شد که 10 تا 20 یوان به ازای هر تن افزایش یافت. قیمت ورق گرم پس از دستاورد های بازار آتی و با ارائه محصولات تولید کنندگان در سطوح بالاتر افزایش یافت اما بعد از ظهر، پس از آن که خریداران از پرداختن به قیمت های بالاتر امتناع ورزیدند، فعالیت تجاری کاهش یافت. یک معامله گر در این منطقه گفت: معاملات انجام شده در صبح روز گذشته با رنج قیمتی بالا که حجم زیادی را شامل می شد، در بعد از ظهر روز گذشته افت پیدا کرد. بازده بازار در مقایسه با انتظارات فعالان بازار در روزهای اخیر کاهش یافت که به تضعیف بخش فولاد و بازار سنگ آهن منجر شد، اما این روند احتمالا کوتاه مدت خواهد بود. یکی از معامله گران اشاره کرد که عرضه سنگ آهن در سطح جهانی همچنان محدود است، و در حال حاضر هزینه ی بالای تهیه مواد خام، تولید کنندگان را تحت فشار قرار داده است.
 

صادرات

شاخص قیمت ورق گرم صادراتی در بندر اصلی چین معادل 509.75 دلار به ازای هر تن فوب اعلام شده است که 2.12 دلار به ازای هر تن نسبت به قبل افزایش یافته است. فولاد سازان شمال چین، قیمت ورق گرم پیشنهادی خود را بالا تر از 520 دلار در هر تن اعلام کردند. در همین حال، یکی منابع شرق چین می گوید که تنها سفارشاتی با قیمت 510 دلار در هر تن در بازارداخلی دریافت می کند اما معامله گران معتقدند که برخی از کارخانجات مایل به فروش این محصول با قیمت 505-510 دلار در هر تن هستند که نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. خریداران خارج از کشور همچنان از ارائه سفارش ها نظر به چشم انداز نزولی خود برای قیمت ورق سیاه صادراتی چین با وجود قدرت نسبی در بازار داخلی، خودداری می کنند. آن ها همچنین عجله ای برای خرید محصولات چینی ندارند، زیرا آن ها به کالاهای ارزان تر از سایر مناطق مانند هند دسترسی دارند.

بازار رقابتی

"قیمت ورق گرم صادراتی در بازار چین روند نامشخصی دارد. برخی از کارخانه ها قیمت های خود را ثابت نگه می دارند و یا به امید رشد در بازار آتی قیمت ها را بالا می برند. اما تعداد معدودی از معامله گران معتقدند که بسیاری از کارخانه ها مایل به کاهش قیمت ها برای تحریک معاملات تجاری هستند. یکی از معامله گران پکن می گوید این قضیه ممکن است تا زمانی که ما متوجه شویم چه راهی درست است اجرا شود.

معاملات آتی شانگهای

اغلب معاملات ورق گرم در بازار آتی ماه اکتبر در روز سه شنبه با قیمتی معادل 3910 یوان به ازای هر تن بسته شد و در حدود 39 یوان به ازای هر تن نسبت به روز های قبل افزایش داشت.