چین از سهمیه ی فولاد تخت وارداتی به اروپا برای ساخت اتومبیل به ستوه آمده است...

عرضه کنندگان چینی تنها چند روز پس از شروع دوره ی سهمیه ی جدید، از سهمیه ی سالانه ورق گالوانیزه وارداتی به اروپا برای ورود به صنعت اتومبیل به ستوه آمده اند. ورق گالوانیزه از دیرباز مورد مصرف اتومبیل سازان اروپایی بوده است که در دسته بندی 4B قرار می گیرد. کاهش سهمیه ی سالانه این محصول مختص مواد چینی است که طی یک دوره از اول جولای 2019 تا 30 ژوئن 2020 در حدود 527164 تن است. این بدین معناست که تنها مواد چینی که ممکن است به اروپا صادر شود، پیش از این که سهمیه ی بعدی اعلام شود، وظایف وارداتی را تا حدود 25 درصد به خود جذب خواهد کرد. تولید کنندگان اتومیبل هم مجبور هستند که این مواد را از عرضه کنندگان داخلی در اروپا تهیه کنند یا به دنبال منابع جایگزین در خارج از اروپا مانند کره جنوبی، تایوان، هند یا ترکیه باشند. بر اساس نظر برخی از منابع، دسترسی کم تر به ورق گالوانیزه وارداتی از چین و کاهش تولید محصولات تخت برخی از شرکت های اروپایی ممکن است توسط فولاد سازان اروپایی برای افزایش قیمت ها انجام شود.
بر اساس ارزیابی های هفتگی قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی شمال اروپا در تاریخ 3 جولای معادل 610-580 یورو یا 688-654 دلار در هر تن گزارش شده است. قیمت ورق گالوانیزه در ماه های اخیر به دلیل فعالیت تجاری محدود کاهش یافته است. در هر حال  افزایش قیمت ورق گالوانیزه احتمالا به دلیل کاهش معاملات تجاری و انتظار کاهش مجدد قیمت ها در پی نوسانات بازار فصلی در نیمه ی دوم ماه آگوست به روند خود ادامه نخواهد داد.
یکی از از تولید کنندگان شمال اروپا می گوید: اتومبیل سازان و دیگر خریداران عمده در حال تلاش برای دستیابی به کاهش 60-40 یورو در هر تن در نیمه ی دوم سال جاری هستند اما فولاد سازان امیدوارند که میزان کاهش قیمت ها چندان زیاد نباشد زیرا هزینه های مربوط به مواد خام در حال افزایش است. از سوی دیگر تقاضا در صنعت اتومبیل سازی، و تعداد مصرف کنندگان اصلی محصولات تخت در ماه می، پس از یک دوره روند منفی 8 ماهه، نسبتا بهبود یافته است. پس از این که وظایف امنیتی اولیه وضع گردید، کمیسیون اتحادیه ی اروپا از اوایل جولای سهمیه ی محصولات فولادی وارداتی را تا 5 درصد افزایش داد. این کمیسیون کار بازنگری وظایف امنیتی سهمیه ی محصولات فولادی وارداتی را در تاریخ 17 می آغاز کرد. کمیسیون مزبور با توجه به مکانیزم امنیتی اخیر خود، از اوایل جولای تا اواخر دوره اول سهمیه، سطح تعرفه ی سهمیه آزاد را برای هر کدام از محصولات دسته بندی شده، سالانه تا 5 درصد افزایش داد.

متال بولتن 9 جولای 2019
ترجمه از آهن اینفو