مشتریان فولاد مبارکه 4 هزار و 950 تن ورق گرم فولاد مبارکه را در بورس کالا خریداری کردند

بر اساس مشاهدات و گزارشات بورس کالای ایران، دیروز یکشنبه 16 تیر ماه به نسبت روز ها و هفته های گذشته که اغلب بازار محصولات فولادی نزولی اعلام می شد، روز نسبتا شلوغی برای فروش محصولات تخت فولادی در بورس کالای ایران به شمار می رفت. در این روز، طبق براورد ها محصولاتی مانند میلگرد، ورق فولادی، تیرآهن و شمش توسط  تولید کنندگان این محصولات در بورس کالای ایران عرضه شد و معامله گردید که بدین صورت، در این نهاد میلیارد ها تومان محصول به فروش رفت. در این میان فولاد مبارکه هم به نوبه ی خود با عرضه ورق گرم خود توانست چیزی در حدود 5 هزار تن از این محصول را به فروش برساند. به گزارش گروه تحلیلی و خبری آهن اینفو داده های گرداوری شده نشان می‌دهد که فولاد مبارکه اصفهان طی روز گذشته، توانسته است 4 هزار و 950 تن ورق گرم نازک بار (B ) خود را در بورس کالا عرضه کند که 11 هزار و 110 تن هم تقاضا از سوی خریداران برای آن به ثبت رسیده است و در ادامه، این شرکت در تاریخ مذکور موفق به فروش همه محصول عرضه شده خود شد.

طبق گزارشات، حجم عرضه ی ورق گرم نازک بار فولاد مبارکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران در حدود 37 هزار و 818 ریال به ‌ازای هر کیلوگرم بود که با در نظر گرفتن تقاضایی در حدود سه برابر نسبت به حجم عرضه، آمار میزان معاملات این محصول در مقایسه با قیمت پایه به صورت میانگین 45 درصد بیش تر شده و به 54 هزار و 916 ریال در هر کیلوگرم رسیده است. گفته می شود بالا ترین نرخ معامله در حدود 55 هزار و 319 ریال و پایین ‌ترین آن معادل 53 هزار و 559 ریال در هر کیلوگرم براورد شده است. شرکت فولاد مبارکه اصفهان ورق گرم خود را به شیوه معامله ی نقدی به فروش رساند و درآمد این شرکت از معامله ی ذکر شده معادل 271 میلیارد و 833 میلیون ریال اعلام شد. طبق گزارشات، قرار بر این است که فولاد مبارکه این محصول را در تاریخ 19 تیر ماه یعنی 3 روز بعد از تاریخ معامله به مشتریان تحویل دهد.

بر اساس شنیده ها، دلیل اصلی افزایش حجم تقاضا نسبت به حجم عرضه و همچنین افزایش 45 درصدی نرخ معامله در قیاس با نرخ عرضه، به مواردی از قبیل پایین بودن قیمت فولاد در بازار ایران، به ‌صرفه نبودن خرید ورق وارداتی به دلیل بالا بودن نرخ ارز، و در آخر، پایین بودن نسبی قیمت پایه به منظور رعایت حال مصرف‌ کنندگان که از جمله سیاست های وزارت صمت در حمایت از مصرف‌ کنندگان است، بستگی دارد.


گرداوری شده توسط آهن اینفو

دوشنبه 17 تیر 98