قیمت فولاد ضد زنگ وارداتی به بازار شرق آسیا طی یک هفته گذشته پس از افزایش قیمت نیکل افزایش یافت

قیمت فولاد ضد زنگ وارداتی به بازار شرق آسیا طی یک هفته گذشته پس از افزایش قیمت نیکل افزایش یافت. معامله گران در تایوان می گویند تولید کنندگان تلاش خواهند کرد که روند افزایش نرخ فولاد ضد زنگ را به بهانه هزینه های بالای نیکل ادامه دهند. اما یکی از معامله گران شمال چین گفت که پرش قیمت نیکل به طور ناگهانی است و خریداران احتمالا مایل به خرید مواد در سطوح بالا تر از قیمت های هفته گذشته نیستند تا زمانی که یک روند قیمت گذاری واضح تر معین شود، به خصوص به دلیل آن که قیمت نیکل اخیرا ثابت باقی مانده است. طبق ارزیابی های هفتگی، ثابت ماندن قیمت نیکل به عواملی از قبیل تضعیف فعالیت تجاری مرتبط  بود. گفته می شود قرارداد سه ماهه نیکل در LME به پایان رسیده است و در جلسه معاملات تجاری رسمی روز چهارشنبه 3 ژوئیه با 12.275 تا 12.285 دلار در هر تن، نسبت به 12.100 تا 12.120 دلار در هر تن روز گذشته افزایش یافته است. قیمت نیکل LME در روز 28 ژوئن در دو ماه گذشته با قیمت 12،705-12،710 دلار در هر تن معامله شد.

ورق نوردیده 2 میل ضد زنگ

بر اساس گزارشات هفتگی قیمت ورق سرد ضد زنگ 2 میلی متری در شرق آسیا در روز چهارشنبه 3 ژوئیه به قیمت 199.-1930 دلار به ازای هر تن سی آی اف خرید و فروش شد که نسبت به یک هفته قبل از آن تا 20 دلار افزایش داشت. این مواد در بازار چین و تایوان در حدود 1،990-2،020 دلار در هر تن سی آی اف در دسترس بود، در حالی که شرکت کنندگان در بازار تخمین زده بودند که نرخ معاملات در محدوده ارزیابی هفته گذشته بوده است. در اوایل ماه ژوئن، تولید کنندگان عمده ی تایوانی به نام Yieh United Steel Corp (یوسکو) و Tang Eng Iron Works اعلام کردند که پیشنهادات خود را در ماه جولای تا 30-50 دلار به ازای هر تن افزایش می دهند.

یوسکو همچنین اعلام کرد که ارزش افزوده این محصولات افزایش خواهد یافت و همچنین عملیات تولید محصولات بالادستی را در جهت بهبود رقابت در میان موج حمایت از فعالیت های تجاری که کشورهای مختلف به آن روی می آورند، ادامه می دهند. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد برنامه هایش ارائه نداد.

ورق گرم نوردیده ضد زنگ

طبق ارزیابی ها، در روز چهارشنبه قیمت ورق گرم نوردیده ضد زنگ وارداتی در طول هفته در این منطقه 1830 تا 1890 دلار در هر تن سی آی اف بود، که تا 20 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش داشت. قیمت ورق گرم نوردیده ضد زنگ چین و تایوان نیز با قیمت 1،890-1،920 دلار به ازای هر تن سی ای اف عرضه شد.
ترجمه از آهن اینفو

منبع: بلومبرگ