کلاف گرم چین: به دنبال بهبود روند بازار، قیمت ها ثابت ماند

قیمت کلاف سیاه چین در روز پنج شنبه 20 ژوئیه با بهبود روند بازار پس از افزایش سود در بازار آتی و سنگ آهن، با وجود این که تقاضای پایین دستی بهبود قابل ملاحظه ای نداشته است، با ثبات رو به رو شده است. قیمت کلاف سیاه در شرق چین (شانگهای) معادل 3،770-3،780 یوان (546-547 دلار) در هر تن اعلام شد، که نسبت به قبل بدون تغییر بود. در بازار شمال چین (تیانجین) نیز این محصول با قیمتی معادل 3،760-3،780 یوان به ازای هر تن شنیده شد، که با افزایش 10 یوان در هر تن مواجه شده است. قیمت ها در سراسر کشور با فعالیت تجاری متوسط، تا حد زیادی ثابت مانده ​​است. یکی از معامله گران هانگزو گفت: پس از پایان روز کاری دیروز، بعد از به دست آوردن سود در بازار آتی روند مثبتی در بازار به وجود آمده است. در همین حال، برخی از شرکت کنندگان در بازار به این باور رسیده اند که قیمت ورق سیاه به طور قابل توجهی کاهش نمی یابد، دلیل آن هم اینست که انتظار می رود قیمت مواد خام مانند سنگ آهن افزایش پیدا کند. بعضی از سرمایه گذاران از طریق تجارت فعال تر، معاملات آتی فولاد را افزایش می دهند، و بر این باورند که در معاملات آتی میلگرد، قیمت قراضه به هزینه های تولید کوره های قوس الکتریکی نزدیک شده و موجب کاهش تولید خواهد شد. اما یک منبع در یک کارخانه شرق چین معتقد است بعید به نظر می رسد که قیمت های داخلی سود بالایی را با توجه به تقاضای ضعیف مصرف کنندگان پایین دستی، به خود اختصاص دهد.

صادرات

شاخص قیمت کلاف سیاه چین عدد 485 دلار به ازای هر تن فوب را نشان می دهد، که نسبت به قبل بدون تغییر است. در حال حاضر یکی از  کارخانه های شمال چین (ویتنام) قیمت ورق سیاه خود را معادل 485 دلار در هر تن به فروش می رساند. یکی از منابع میزان تناژ این معامله را افشا کرد. بعضی از معامله گران معتقدند که 485 دلار در هر تن فوب می تواند از زمانی که قیمت های داخلی چین تثبیت می شود، برای خرید و فروش بالا باشد. با این حال، چندین منبع تولید کننده گفته اند که فولاد سازان نسبت به روند قیمت ها خوشبین نیستند زیرا تقاضای پایین دست ضعیف است. تولید کنندگان در حال اتخاذ استراتژی های متفاوت هستند، برخی از آن ها مایل به پذیرش قیمت های پایین تر از 485 دلار در هر تن فوب و انتظار کشیدن برای صعود قیمت های پیش رو نیستند، در حالی که دیگران هنوز تمایل دارند 485 دلار به ازای هر تن فوب یا کمی پایین تر از آن را دریافت کنند.

بازار رقابتی

یکی از منابع می گوید: "من حتی از خرید ورق گرم با قیمت 478 دلار در هر تن فوب که در اوایل این هفته شنیده بودم، اکراه داشتم. من معتقدم که در حال حاضر خرید کردن با چنین قیمت هایی دشوار خواهد بود، اما حداقل معاملات زیر 485 دلار به ازای هر تن فوب هنوز از سوی تولید کنندگان ارائه می شود زیرا آن ها معتقدند که بازده بازار داخلی در کوتاه مدت خواهد بود. "

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم چین در معاملات آتی ماه اکتبر، در روز جمعه معادل 7711 یوان در هر تن بود که نسبت به روز قبل از آن 58 یوان در هر تن افزایش یافته است.

 

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن سه شنبه 23 ژوئن 2019