قیمت کلاف گرم وارداتی هند در رقابت با ژاپن و کره 20 دلار در هر تن کاهش یافته است...

براساس گزارشات، در روز جمعه 14 ژوئن اعلام شد که قیمت کلاف گرم وارداتی هند کاهش پیدا کرده است و در روز جمعه معادل 520 تا 535 دلار به ازای هر تن سی اف آر بنادر هند بود، که 10 تا 20 دلار به ازای هر تن نسبت به قیمت های ارزیابی شده در هفته گذشته که معادل 540-545 دلار به ازای هر تن بود، کاهش یافته است. تولید کنندگان این کشور قیمت ورق سیاه را پس از کاهش قیمت های وارداتی از ژاپن و کره جنوبی، با تخفیف رزرو کردند. بر اساس ارزیابی ها قیمت ورق سیاه در روز 14 ژوئن در حدود 500 روپیه در هر تن اعلام شد که نسبت به 40،000-40،500 روپیه معادل 575-583 دلار در هر تن سی اف آر هفته گذشته، کاهش یافت. علاوه بر این، قیمت ورق گرم صادراتی هند در روز جمعه 500 تا 505 دلار به ازای هر تن برآورد شد و 10 دلار در هر تن نیز نسبت به قیمت قبل معادل 510 تا 515 دلار در هر تن  کاهش داشت.

قیمت کلاف سیاه ویتنام به دلیل تقاضای محدود، و پیشنهادات داخلی پایین تر، به کاهش خود ادامه می دهد...

قیمت کلاف سیاه ویتنام به دلیل تقاضای محدود و پیشنهادات پایین تر از سوی تولید کنندگان داخلی از جمله شرکت Formosa Ha Tinh Steel Corp کاهش یافته است. طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت کلاف سیاه وارداتی به آسیای جنوب شرقی - که عمدتا با ضخامت 2-3 میلی متر نورد مجدد درجه SAE1006  در حدود 493-495 دلار به ازای هر تن سی اف آر به ویتنام فروخته شد که نسبت به روز دوشنبه ژوئن 17 حدود 7 تا 10 دلار در هر تن کاهش داشت. چین و هند با عقب نشینی قیمت ورق گرم، پیشنهادات خود را به  495-505 دلار به ازای هر تن برای بارگیری در ماه ژوئیه و اوت رساندند. این در حالی است که با وجود عقب نشینی قیمت ها، دیگر معامله گران در حال حاضر پیشنهاد 490-492 دلار به ازای هر تن را ارئه می دهند. برخی می گویند: "این مهم نیست که آیا معامله گران با ارائه این پیشنهادات خود را در موقعیت های خطرناکی قرار می دهند، زیرا کارخانه های فولادی مایل به فروش با این قیمت ها هستند.

در روز جمعه 14 ژوئن، یکی از منابع به یک شرکت بزرگ چینی گفت: "موقعیت ها به صورت یکپارچه به نظر می رسند." خریداران برای پذیرش قیمت های پایین تر تلاش می کنند و مایل نیستند این محصولات را که با قیمت های بالاتر ارائه شده اند قبول کنند. قیمت مواد خام در بازارهای سنگ آهن نیز نتوانسته است از قیمت های نقطه ای حمایت کند.

به گفته منابع بازار، به دلیل افزایش قیمت سنگ آهن، ورق گرم ترکیه دیگر با قیمت های رقابتی ارائه نمی شود. در عوض، تولید کنندگان ترکیه پیشنهادات خود را تا 530 دلار افزایش داده اند. کاهش قیمت های وارداتی با توجه به آخرین پیشنهادات پایین که توسط شرکت Formosa Ha Tinh Steel در تاریخ 17 ژوئن ارائه شد، مطابقت داشت. منابع بازار انتظار دارند که قیمت ورق گرم چین به دلیل کاهش قیمت های صادراتی، به طور فزاینده ای به قیمت های رقابتی در بازارهای آسیا تبدیل شود. شاخص ورق گرم چین در تاریخ 6 ژوئیه به  493.27 دلار در هر تن رسید که نسبت به 500.94 دلار در هر تن در روز دوشنبه سوم ژوئن، کاهش یافته است.

منبع: متال بولتن

ترجمه از آهن اینفو