تولید کننده ژاپنی: قیمت ورق گرم آسیا رو به بالا است

یکی از تولید کنندگان محصولات فولادی در ژاپن انتظار دارد که قیمت ورق گرم در بازار آسیا به زودی به دلیل افزایش تقاضا مجددا افزایشی شود. این در حالی است که وی پیشنهادات خود را برای فروش به بازار اصلی جنوب شرقی آسیا گرم در ماه جولای، کاهش داده است. وی در پاسخ به پیشنهادات رقابتی سایر تولید کنندگان منطقه ای، گفت: انتظار نمی رود که قیمت ها در این منطقه به شدت کاهش یابد. همچنین با توجه به تقاضای ضعیف در بازارهای داخلی خود، کارخانه های ترکیه، روسیه و برزیل بازار های جنوب شرقی آسیا که قیمت ها در آن نسبتا بالاتر هستند را هدف قرار داده اند. پیشنهادات تهاجمی از سوی این تامین کنندگان قیمت ورق سیاه را در آسیا، به ویژه در بازار کلیدی ویتنام کاهش داد. منبع این مقاله در اواخر هفته گذشته گفت: "تولید کنندگان کره جنوبی همچنین به دلیل تقاضای ضعیف داخلی و کاهش ارزش پول، پیشنهادات تهاجمی ارائه دادند. علاوه بر این، فولادسازان تایوانی و هندی نیز شروع به کاهش پیشنهادات خود کرده اند. این عوامل سبب شد تا قیمت ورق سیاه در آسیای جنوب شرقی کاهش یابد. "

ارزش پول کره جنوبی از 1111 ون به ازای هر دلار آمریکا در تاریخ 1 ژانویه به پایین ترین نرخ خود یعنی 1.193 ون به ازای هر دلار در 18 می، رسید. در روز دوشنبه 17 ژوئن، نرخ ارز 1،187 ون به هر دلار رسید. یکی از فولادساز ژاپنی انتظار دارد شرایط بازار از ماه ژوئیه به بعد بهبود یابد. "تقاضای اساسی در بازار های اصلی وارداتی آسیای جنوب شرقی مانند ویتنام، مالزی و اندونزی باقی می ماند. بعد از این که ایالات متحده میزان تعرفه بخش 232 خود را در ترکیه کاهش داد، به احتمال زیاد ویتنام، اندونزی و مالزی نیز به ترکیه کمک خواهند کرد. ماه جولای همچنین آغاز یک دوره سه ماهه جدید برای این کارخانجات جهت به دست آوردن سهمیه صادراتی به اروپا است. انتظار می رود که شركت های فولادساز منطقه، پیشنهادات خود را نسبت به زمان حال افزایش دهند، زیرا قیمت های نقطه به سطوح بالا تری رسیده است كه بازار این منطقه تاثیر می گذارد.

این منبع گفت: "کارخانه های تولید کننده فولاد چین در تلاش برای ارائه پیشنهادات بالاتر جهت جلوگیری از ادامه روند نزولی فعلی قیمت ورق سیاه در بازارهای آسیای جنوب شرقی هستند. قیمت کلاف سیاه آسیا از ماه مارس تا به حال کاهش داشته است، زیرا قیمت برابری عرضه سنگ آهن در برزیل و استرالیا در اوج قرار دارد. تولید کنندگان عمده فولاد در ژاپن پیشنهاد اولیه خود را معادل 535-540 دلار به ازای هر تن سی اف آر ویتنام برای بارگیری در ماه ژوئیه ارائه دادند، که 20-25 دلار به ازای هر تن نسبت به ماه پیش اعلام کرد. همچنين پيشنهاد مالزی هم در حدود 560-570 دلار به ازاي هر تن بود كه 10 دلار در هر تن نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

تولید کنندگان عمده فولاد ژاپن، قیمت کلاف سیاه پیشنهادی برای بارگیری در ماه جولای را به اندونزی ارائه نمی دهند. موادی که بارگیری آن ها در ماه ژوئن  بود معادل 580-585 دلار به ازای هر تن سی اف آر اندونزی فروخته شد. تقاضا در بازار کلیدی واردات ویتنام به دلیل عرضه فراوان شرکت Formosa Ha Tinh Steel ، پیشنهادات رقابتی کارخانجات فولادی در خارج از آسیا و بازارهای رو به پایین، کاهش یافته است. خریداران از طریق معامله گران و یا کارخانجات فولادی، با فشارهای موجود، تنها کالاهای موقعیتی را که در قیمت های پایین تر عرضه می شوند، خریداری می کنند. در ارزیابی های هفتگی، قیمت کلاف گرم وارداتی به آسیای جنوب شرقی - که عمدتا 2-3 میل آن به چین و کالاهای مشابه دیگرش به ویتنام فروخته شده بود – در حدود 493 تا 495 دلار در هر تن سی اف آر در هفته منتهی به دوشنبه 17 ژوئن اعلام شد و 57 تا 60 دلار به ازای هر تن نسبت به 11 مارس با 550-555 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز همین روند را تجربه کرده است . شاخص قیمت ورق گرم در روز 14 ژوئن به 489.42 دلار در هر تن رسید که نسبت به روز 19 مارس با میانگین سالیانه 538.25 دلار به ازاء هر تن فوب برابر است.

ترجمه از آهن اینفو

متال بولتن 18 ژوئن 2019