کلاف گرم چین : تولید کنندگان برای قفل کردن سفارشات با قیمت های پایین تر تلاش می کنند

در روز دوشنبه 17 ژوئن قیمت کلاف گرم چین، به دلیل تحت فشار بودن تولید کنندگان برای حفظ سفارشات، کاهش یافت. در بازار شرق چین قیمت ورق گرم چین در حدود 3،750-3،780 یوان  معادل 541-546 دلار در هر تن اعلام شد، که با کاهش 30-50 یوان در هر تن مواجه شد. در بازار شمال چین نیز این محصول با 3،740-3،750 یوان به ازای هر تن معامله شد که 40 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است. چندین کارخانه تخفیفاتی را برای سفارشات خود برای تحویل در ماه جولای به مشتریان با قرارداد های بلندمدت، در نظر گرفتند که باعث شد تا فعالیت تجاری در بازار نقطه ای به طور کامل آسیب ببیند. یک منبع در شانگهای گفت که کارخانه های تولیدی، قیمت ورق گرم را به این خریداران در حدود 3700 یوان به ازای هر تن فروخته اند. گرچه این خریداران تنها بخش کوچکی از بازار را تشکیل می دهند، اما این تخفیف ها به طور کلی به بازار آسیب می رساند، زیرا نشان می دهد که کارخانه ها سفارشات کافی دریافت نمی کنند. افت قیمت کلاف گرم در بازار آتی نیز با کاهش مواجه شد و روند نزولی در پیش گرفت.

شاخص قیمت کلاف گرم چین 484.33 دلار در هر تن فوب گزارش شد، که 5.09 دلار به ازای هر تن کاهش داشت. یک معامله گر در شانگهای گفت که وی در ماه ژوئن قیمت ورق گرم خود را معادل 485 دلار به ازای هر تن فوب به پاکستان اعلام کرده و به همین قیمت فروخت. او انتظار داشت که به زودی بتواند این ورق را از تولید کنندگان با قیمت زیر 485 دلار به ازای هر تن فوب خریداری کند. در حالی که اکثر کارخانه ها پیشنهادات خود را به زیر 485 دلار در هر تن فوب نرسانده اند، تعداد کمی از معامله گران اعلام کرده اند که انتظار دارند شرکت های تولید کننده فولاد به دلیل بالا بودن هزینه های تولید، قیمتی معادل 480-485 دلار در هر تن فوب را پیشنهاد دهند. در هفته گذشته یک کارخانه در شمال چین بیش از 10،000 تن ورق گرم را با قیمت 480 دلار در هر تن فوب به یک تجارتخانه فروخت. به گفته یکی از معامله گران شرق چین، این قیمت پایین، استثنایی به حساب می آید، زیرا دو طرف دارای روابط  تجاری بلندمدت هستند. این در حالی است که فعالیت های بازرگانی همچنان ناقص است، و خریداران پاکستانی با قیمت 500 دلار به ازای هر تن سی اف آر معادل 478-480 دلار به ازای هر تن فوب چین اقدام به خرید ورق سیاه می کنند.

بازار رقابتی

شنیده ها حاکی از آن است که "چیزی که تجارت را سخت تر می کند این است که خریداران پاکستانی در حال ارائه پیشنهادات خود برای بارگیری های ماه جولای هستند. مزایده برای کالا های تحویل ماه جولای در حالی صورت می گیرد که اکثر کارخانجات در حال فروش این محصولات برای تحویل در ماه آگوست هستند. معامله گران شمال چین می گویند که برای معامله گران ما دشوار است که خریداران خارج از کشور را راضی نگه دارند.

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم چین در معاملات آتی در ماه می، در روز دوشنبه معادل 3585 یوان در هر تن بود که نسبت به روز جمعه 43 یوان در هر تن کاهش یافته است.

 

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن سه شنبه 18 ژوئن 2019