قیمت ورق سرد و ورق گالوانیزه صادراتی چین به دلیل عدم تمایل برای خرید این محصولات کاهش یافت.

قیمت کلاف سرد و کلاف گالوانیزه در طول هفته منتهی به روز سه شنبه 11 ژوئن، با کاهش تقاضای خریداران به دلیل انتظار آنان برای کاهش هر چه بیش تر قیمت ها، افت پیدا کرد. در هر حال فعالان بازار بر این باورند که قیمت های جذاب با حجم های پایین پیشنهاد می شود که خریداران را به رزرو این محموله ها ترغیب می کند. در ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق سرد 1 میل در روز سه شنبه 11 ژوئن در حدود 530 دلار در هر تن فوب اعلام شد که نسبت به ابتدای هفته، 10 دلار در هر تن کاهش یافته است. در طول این هفته محموله ای توسط یکی از خریداران جنوب آمریکا حاوی ورق سرد با قیمتی در حدود 530 دلار در هر تن فوب چین رزرو شد. انتظار می رود تقاضا برای خرید محصولات تخت فولادی وارداتی به بازار جنوب آمریکا و برزیل در روز های  آتی و با افزایش نرخ ارز، بهبود یابد. در برزیل طی روز چهارشنبه 12 ژوئن هر دلار آمریکا معادل 3.87 رئال بود که در مقایسه با 3.96 رئال در یک ماه گذشته روند بهتری را تجربه کرده است.

یکی از تولید کنندگان چینی قیمت ورق سرد خود برای تحویل در ماه آگوست را معادل 545 دلار فوب اعلام کرد که نسبت به هفته پیش 5 دلار در هر تن کاهش یافته است. یکی از معامله گران می گوید: براورد این که آیا قیمت کلاف سرد در بازار صادرات باز هم کاهش خواهد یافت یا نه، کار راحتی نیست زیرا قیمت ها در بازار داخلی رو به پایین است. در ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق سرد شرق چین طی روز دوشنبه 10 ژوئن در حدود 4170-4100 یوان معادل 603-593 دلار در هر اعلام شد که نسبت به 31 می 70-50 دلار در هر تن کاهش یافته است. همچنین گفته می شود که در خاورمیانه فعالیت تجاری محدود تر شده است زیرا فعالان بازار با وجود تعطیلات عید فطر از 3 تا 7 ژوئن، از بازار دور بوده اند.

قیمت ورق گالوانیزه

طبق ارزیابی های هفتگی قیمت کلاف گالوانیزه 1 میل با پوشش 120 گرم روی، در روز سه شنبه 11 ژوئن معادل 590-575 دلار در هر تن فوب چین گزارش شد که نسبت به به اواخر هفته گذشته در حدود 10 دلار در هر تن کاهش یافته است. چندین محموله از این محصول با قیمت 590-575 دلار در هر تن فوب چین به آسیای جنوب شرقی فروخته شد. یکی از معامله گران شرق چین می گوید: احتمال می رود که بازار در یک دوره کوتاه دچار نوساناتی شود اما به زودی قیمت ها کاهشی خواهد شد.

شرکت آهن و فولاد بنکس در روز سه شنبه قیمت ورق گالوانیزه خود را برای بارگیری در ماه آگوست معادل 610 دلار در هر تن فوب اعلام کرد که 5 دلار نسبت به هفته پیش کاهش داشت. برخی فعالان بازار می گویند بر این باورند که چشم انداز قیمت کلاف گالوانیزه در بازار بدون تغییر خواهد بود. شنیده ها حاکی از آن است که تولید کنندگان خروجی خود را کاهش داده اند و بنابراین استارت عدم تغییر قیمت ورق گالوانیزه زده شده است.

طبق ارزیابی های هفتگی قیمت ورق گالوانیزه طی روز دوشنبه 10 ژوئن در بازار شرق چین در حدود 4670-4640 یوان در هر تن گزارش شد که 40-20 یوان در هر تن نسبت به 31 می کاهش یافته است.

منبع: متال بولتن

ترجمه از آهن اینفو