کلاف گرم چین: خوشبینی خریداران خارجی به کاهش قیمت ها

قیمت کلاف گرم در بازار داخلی چین در روز دوشنبه 10 ژوئن در نتیجه ی کاهش معاملات افت پیدا کرد و به خریدران این اجازه را داد که پیشنهادات پایین تری را برای خرید این محصول ارائه دهند. قیمت ورق گرم در بازار شانگهای در حدود 3،810-3،830 یوان معادل 551-554 دلار در هر تن گزارش شد که 30-20 یوان در هر تن کاهش داشت. در بازار تیانجین در شمال چین هم قیمت ها در حدود3،740-3،750 یوان در هر تن بود که نسبت به قبل 50 یوان در هر تن کاهش داشت. گفته می شود قیمت ها در طول روز در بازار آتی به طور ادامه دار در حال کاهش بوده است. در حالی که تولید کنندگان در طول هفته قیمت های خود را حدود 10یوان کاهش داده اند، نرخ معاملات در شرق چین به دلیل چشم انداز بسیار منفی بازار، بیش از حد کاهش یافت. در حال حاضر به طور کلی معاملات تجاری بسیار ضعیف است.

صادرات

شاخص قیمت ورق گرم صادراتی چین در حدود 493.75 دلار به ازای هر تن فوب بود، که 0.48 دلار در هر تن افزایش یافته است. یکی از تولید کنندگان شرق چین پیشنهادات خود را برای قیمت ورق سیاه در حدود 505 دلار در هر تن فوب داشته باشند که در مقایسه با 515 دلار در هر تن هفته گذشته کاهش یافته است. اغلب فعالان بازار بر این باورند که در صورتی که سفارشات واقعی باشند، می توان قیمت ورق سیاه را به 495-490 د لار در هر تن فوب رساند اما بسیاری از خریداران مایل هستند که منتظر بمانند تا ببینند روند کاهشی بازار چین تا کجا ادامه خواهد یافت.

یکی از خریداران شمال چین می گوید: در ویتنام و فیلیپین قیمت ورق گرم 10-20 دلار در هر تن پایین تر از قیمت بازار نقطه ای اعلام می شود. براورد می شود که اغلب خریداران سفارشات خود را کنسل کنند زیرا احتمال این که از زمان رزرو سفارشات تا ارسال آن باز هم قیمت ها کاهش یابد، زیاد است. شبیه چنین سناریویی را چینی ها در معاملات خود در بخش صادرات نیز تجربه می کنند و در حال حاضر معاملات تجاری بسیار ضعیف است.

بازار رقابت

یکی از منابع ویتنامی گفت: "این که خریداران ویتنامی این روز ها معاملات خود را بسیار کاهش داده اند، صحت دارد. آن ها به دنبال معامله گرانی هستند که پیشنهادات مناسب تری را ارئه دهند. این کار به آن ها کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهند ".

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم چین در معاملات آتی ماه اکتبر، در روز دوشنبه معادل 3576 یوان در هر تن بود که نسبت به روز سه شنبه 21 یوان در هر تن کاهش یافته است.

 

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن