تولید حداکثری محصولات کیفی در سال ۹۸ به منظور تامین نیاز مشتریان پایین ‌دست می باشد

میزان تولید محصولات سرد در ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه با ۱۱ درصد رشد در دو ماه نخست سال جاری به ۲۷۴ هزار تن رسید. به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، سید‌ مهدی نقوی مدیر ناحیه نورد سرد، ضمن اعلام این خبر گفت: محصولات پوشش‌ دار به ‌طور متوسط چهار درصد رشد داشته و تولید آن به ۷۰ هزار تن طی دوماه ابتدایی سال جاری رسیده است. ضمن این که تولید محصول قلع ‌اندود نیز رشد قابل ‌توجه ۹ درصدی داشته است. وی از کاهش توقفات خطوط ناحیه نورد، افزایش تن بر ساعت تولید، بهبود برنامه ‌ریزی تولید و حمل محصول به‌عنوان مهم ‌ترین دلایل کسب این رکورد یاد کرد. مدیر ناحیه نورد سرد تصریح کرد: با توجه ‌به اختلاف قیمت محصولات داخلی و مشابه خارجی و عزم کشور برای کاهش واردات محصولات سرد و جلوگیری از خروج ارز، تولید حداکثری محصولات کیفی در سال ۹۸ به منظور تامین نیاز مشتریان پایین ‌دست در دستور کار ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه قرار گرفت. این در حالی است که قیمت ورق سرد پیش از تعطیلات ماه مبارک ابتدا روند کاهشی را تجربه کرد و در حال حاضر هم در اکثر مبادی ثابت بوده و یا گاها کاهشی اعلام می شود.

در حوزه محصولات گرم هم تا این لحظه در بازار نازک و ضخیم همزمان با کاهش نرخ ارز در بازار، در برخی از مبادی 100 تا 200 تومان نزولی اعلام شد. عرضه و بارگیری محصولات اهوازی از جمله کاویان و اکسین در حال انجام است ولی تقاضا بسیار محدود میباشد و قیمت های خود را در محدوده 6000 و زیر آن اعلام میکنند. محدوده قیمتی ضخیم مبارکه ضخامت 6تا 15 از 6000تا 6100 تومان قیمت اعلام میشود. محدوده قیمتی ورق 2 نورد لوله و گیلان هم از 5800 تا 6000 گزارش شده است. علاوه بر این، آخرین شنیده ها از حوزه قوطی و پروفیل بر مبنای محصول مبتنی بر ورق ضخامت 2 میلیمتر،با کاهش 100 تومانی نسبت به روز گذشته بعضا با افزایش تخفیفات در برخی از مبادی این حوزه حکایت دارد. قیمت پروفیل از 6400تا 6600تومان اعلام می گردد.

خبر های بازار گالوانیزه نیز حکایت از این دارد که امروز قیمت‌ ها بدون تغییر توام با کاهش نرخ اعلام می گردد، البته سطح افزایش تخفیفات در فروش را در برخی از ابعاد شاهد می باشیم، با کاهش نرخ ارز شدید از ابتدای هفته و به تبع کاهش حجم صادرات گالوانیزه به کشور های عراق و افغانستان در مقایسه با نرخ صادراتی تقاضا در بخش مصرف داخلی در این فصل به پایین‌ ترین سطح خود رسیده ولی در ماه های آتی وضعیت تقاضا مناسب‌ تر ارزیابی می گردد. قیمت صادراتی گالوانیزه ایران 620 دلار می باشد.

تحلیل اختصاصی آهن اینفو