کلاف گرم چین: چشم انداز منفی بازار و افزایش موجودی، قیمت ها را کاهش داد

قیمت کلاف گرم چین در روز پنج شنبه 6 ژوئن دوباره ضعیف شد که کاهش معاملات تجاری، چشم انداز منفی خریداران بازار و افزایش سطح موجودی، از دلایل افت قیمت این محصول است. قیمت ورق گرم در بازار شانگهای در حدود 3،840-3،850 یوان معادل 556-557 دلار در هر تن گزارش شد که 30 یوان در هر تن کاهش داشت. در بازار تیانجین در شمال چین هم قیمت ها در حدود  3،790-3،800 یوان در هر تن بود که نسبت به قبل 10 یوان در هر تن کاهش داشت. همچنین با وجود این که کارخانجات در تلاش بودند قیمت های خود را حفظ کنند، قیمت معاملات در سراسر کشور کاهش یافت. گفته می شود که بازار آتی نیز در صبح کاهش یافت و این کاهش به دلیل چشم انداز منفی در بازار نقطه ای بود و افزایش سطح موجودی نیز موجب بدبینی بیشتر در مورد آن شد.

با توجه به شنیده ها و گزارشات بازار داخلی فولاد سطوح موجودی ورق گرم در بازار های نقطه ای در سراسر چین طی روز پنج شنبه در حدود 2.09 میلیون تن بود که نسبت به 35.400 تن نسبت به یک هفته پیش،افزایش یافته است. در بعد از ظهر روز پنج شنبه که قیمت ها که برای خریداران حجم های پایین جذاب بود، افزایش سطح موجودی در بازار آتی موجب شد که فعالیت تجاری در بازار نقطه ای در اواخر روز اندکی افزایش یابد.

یکی از معامله گران شانگهای می گوید: قیمت ورق گرم در بازار شانگهای 90-100 یوان به ازای هر تن در طول این هفته کاهش یافته است، در حالی که در تیانجین 50-60 یوان در هر تن افت داشته است. چین روز جمعه را به عنوان روز تعطیل عمومی برای جشن اژد ها و جشن قایق سپری کرده است.

صادرات

شاخص قیمت ورق گرم صادراتی چین در حدود 493.27 دلار به ازای هر تن فوب بود، که 0.36 دلار در هر تن کاهش یافته است. اکثر شرکت کنندگان در بازار انتظار داشتند که تولید کنندگان تمایل به فروش ورق گرم با قیمت 495 دلار در هر تن فوب داشته باشند. اگر سفارشات بزرگ به جای سفارشات فعلی جایگزین شود، آن ها قیمت 500 دلار به ازای هر تن فوب را پیشنهاد خواهند داد.

یک منبع در یک کارخانه در شمال چین گفت که پیشنهاد 490 دلار در هر تن فوب نیز را رد شده است.

از سوی دیگر گفته می شود که در حال حاضر فعالیت های بازرگانی ثابت باقی مانده و ارائه پیشنهادات پایین به خرید خریداران ادامه دارد. یک معامله گر در استان ژجیانگ گفت که مشتریش فقط قیمت 490 دلار به ازای هر تن سی اف آر معادل 480 دلار در هر تن فوب را می پذیرد.

تقاضای ضعیف و کاهش قیمت در بازار داخلی این نگرانی را به وجود می آورد که احتمال دارد بعضی از شرکت کنندگان در بازار با این تصور که قیمت ورق گرم دیر یا زود به 490 دلار در هر تن فوب برسد، بازار را ترک کنند.

بازار رقابتی

یکی از معامله گران در استان ژجیانگ گفت: "زمان استراحت است و می بینیم که هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. من باور دارم قیمت ها پس از [جشنواره قایقرانی اژدها] بیشتر خواهد شد".

 

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم چین در معاملات آتی ماه اکتبر، در روز پنج شنبه معادل 3597 یوان در هر تن بود که نسبت به روز چهارشنبه 10 یوان در هر تن کاهش یافته است.

 

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن