کلاف گرم چین: با افزایش تولید قیمت ها کاهشی شد

در تاریخ جمعه 31 می قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین، با وجود خوش بینی به افزایش آن به دلیل تقاضای بالا و افزایش تولید در روز های آتی، دچار کاهش شد. قیمت ورق گرم در بازار شانگهای در حدود 3950-3930 یوان معادل 572-569 دلار در هر تن گزارش شد که 3۰-2۰ یوان در هر تن کاهش داشت. در بازار تیانجین در شمال چین هم قیمت ها در حدود 3860-3840 یوان در هر تن بود که نسبت به قبل 30 یوان در هر تن کاهش داشت. گفته می شود که ممکن است قیمت ها در طول روز، حتی پس از کاهش نرخ کلاف گرم متعادل شود. یکی از معامله گران تیانجین بر اساس مشاهدات خود می گوید: اخیرا تقاضا در مقایسه با دوره ی مشابه سال گذشته بهبود یافته است. اما وی یاداور شد که تولید کنندگان کلاف گرم حجم تولیدات خود را افزایش داده اند. همچنین برخی از تولید کنندگان نیز با ارزیابی موجودی فعلی خود احتمالا در ماه آینده اقدام به افزایش و تامین موجودی خواهند کرد و احتمالا در ماه آتی نیز قیمت ها همچنان پایین باقی خواهد ماند.

قیمت ورق گرم در بازار شانگهای در این هفته معادل 80-70 دلار در هر تن کاهش داشت در حالی که در تیانجین در حدود 70-60 یوان در هر تن کاهش را به خود اختصاص داد.

بازار صادرات

شاخص نرخ کلاف گرم صادراتی چین معادل 500.94 دلار در هر تن فوب است که نسبت به قبل 1.23 دلار در هر تن کاهش یافته است. اغلب معامله گران قیمت کلاف گرم را معادل 505-500 دلار در هر تن فوب مناسب می دانند اما خریداران چنین سطوح قیمتی را نمی پذیرند.

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم چین در معاملات آتی در ماه می، در روز جمعه معادل 3625 یوان در هر تن بود که نسبت به روز پنج شنبه 15 یوان در هر تن کاهش یافته است.

 

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن دوشنبه 3 ژوئن 2019