کلاف گرم چین: با افت تقاضا به دلیل افزایش تولید، قیمت ها کاهش یافت.

در تاریخ جمعه 24 می قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین پس از این که قیمت ها در شرق چین کاهش یافت، دیدگاه فعالان بازار را ضد و نقیض کرد. قیمت ورق گرم در بازار شانگهای در حدود ۴۰1۰-۴۰۲۰ یوان معادل ۵۸0-۵۸1 دلار در هر تن گزارش شد که 3۰-2۰ یوان در هر تن کاهش داشت. در بازار تیانجین در شمال چین هم قیمت ها در حدود ۳۹1۰-۳۹2۰ یوان در هر تن بود که نسبت به قبل بدون تغییر ماند. با این که اغلب تولید کنندگان پایین دستی در روز جمعه اقدام به تامین موجودی خود کردند اما در روز گذشته معاملات تجاری در بازار شانگهای ضعیف تر شد. گفته می شود که کمبود خریدران در بازار موجب شده است که قیمت ها کاهش یابد. از سوی دیگر برخی معامله گران اهل شانگهای می گویند: تقاضا برای خرید کلاف گرم ثابت باقی مانده است.

از سوی دیگر در تاریخ چهارشنبه 29 می، نیز کلاف گرم در بازار داخلی چین که به دلیل افزایش نرخ تولید تحت فشار قرار گرفته بود، دچار کاهش قیمت شد. این محصول در تاریخ مشابه در بازار شانگهای به 3980-3970 یوان معادل 576-575 دلار در هر تن رسید که 20 یوان در هر تن نسبت به قیمت قبل کاهش داشت. در بازار تیانجین نیز قیمتی معادل 3900-3880 یوان در هر تن برای آن عنوان شد که 20-10 یوان نسبت به قبل افت پیدا کرده است. تولید کنندگان کلاف گرم حجم تولیدات خود را براساس سود مناسب ماه های گذشته افزایش داده اند و این افزایش حجم تولید تا ماه می ادامه پیدا کرده است اما به دلیل اشباع در بازار در نهایت موجب کاهش قیمت ها شده است. از طرف دیگر تقاضای تولید کنندگان پایین دستی برای خرید کلاف گرم نیز کاهش یافته که همین امر فشار مضاعفی را بر بازار وارد می کند. خروجی بخش خودرو سازی نیز تا 15.8 درصد معادل 2.02 میلیون واحد در ماه آوریل کاهش پیدا کرده است.

بازار صادرات

شاخص نرخ کلاف گرم صادراتی چین معادل 503.83 دلار در هر تن فوب است که نسبت به قبل 0.06 دلار در هر تن افزایش یافته است. قیمت کلاف گرم پیشنهادی در طول روز معادل 520-510 دلار در هر تن فوب ثابت بود و برخی پیشنهادات هم در حدود 505-495 دلار در هر تن فوب شنیده شده است. اما فعالان بازار قیمتی معادل 505-500 دلار در هر تن فوب را مناسب می دانند. برخی از عرضه کنندگان نیز در مناطق مختلف جهان قیمت ورق گرم را با مبالغی پایین تر از چین پیشنهاد می دهند. برای مثال قیمت ورق گرم سی آی اس در روز سه شنبه معادل 490-470 دلار در هر تن فوب دریای سیاه اعلام کرد که نسبت به هفته گذشته 10 دلار در هر تن افزایش داشته است اما هنوز هم پایین تر از محصولات چینی است.

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم چین در معاملات آتی در ماه می، در روز چهارشنبه معادل 3670 یوان در هر تن بود که نسبت به روز چهارشنبه 1 یوان در هر تن افزایش یافته است.

 

ترجمه از آن اینفو

منبع: متال بولتن پنج شنبه 30 می 2019