محصولات تخت ترکیه: با بهبود تقاضا در بازار داخلی، قیمت ها افزایش یافت.

قیمت محصولات تخت در بازار ترکیه در هفته ی منتهی به جمعه ۲۳ می، به دلیل بهبود تقاضا (پس از اعمال تعرفه های ایالات متحده علیه ترکیه در هفته گذشته) افزایش پیدا کرد. آمریکا تعرفه های وارداتی خود علیه ترکیه را در تاریخ ۱۷ می به ۲۵ درصد رساند. گفتنی ست فعالان بازار بین الملل نیز به تولید کنندگان ترکیه در مورد افزایش قیمت ناگهانی هشدار می دهند. تولید کنندگان محصولات فولادی ترکیه قیمت پیشنهادی خود برای محصولات تخت را در حدود ۵۴۰-۵۳۰ دلار در هر تن از تولیدات ماه آگوست اعلام کردند که نسبت به هفته گذشته با قیمت ۵۲۰-۵۱۵ دلار در هر تن از تولیدات ماه جولای افزایش یافته است. منابع می گویند: اغلب قیمت ها در حدود ۵۳۵-۵۳۰ دلار در هر تن است. طبق ارزیابی های هفتگی قیمت ورق گرم در بازار داخلی ترکیه در روز جمعه ۲۳ می معادل۵۳۵-۵۳۰ دلار در هر تن اعلام شد که نسبت به ۱۷ می با  ۵۲۰-۵۰۵ دلار در هر تن افزایش یافته است. پیشنهادات برای قیمت ورق سرد نیز در حدود ۶۴۰-۶۲۰ دلار در هر تن از تولیدات قبل است که نسبت به قیمت هفته گذشته معادل ۶۱۰-۶۰۰ دلار در هر تن افزایش یافته است. طبق ارزیابی های هفتگی قیمت ورق سرد در بازار داخلی ترکیه در روز جمعه ۲۳ می معادل ۶۳۰-۶۲۰ دلار در هر تن اعلام شد که نسبت به ۱۷ می با ۶۱۰-۶۰۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

قیمت محصولات وارداتی به ترکیه

قیمت کلاف گرم وارداتی اوکراین به ترکیه در حدود ۵۰۰-۴۹۰ دلار در هر تن سی اف آر بود، در حالی که قیمت کلاف گرم پیشنهادی روسیه در حدود ۵۱۰-۵۰۵ دلار سی اف آر عنوان شد و به گفته منابع، قیمت کلاف گرم آلمان نیز معادل ۵۱۰ دلار در هر تن سی اف آر شنیده شد.

طبق ارزیابی های هفتگی قیمت کلاف گرم وارداتی به ترکیه در روز جمعه ۲۳ می معادل ۵۰۵-۴۹۰ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد که نسبت به ۱۷ می با ۵۰۵-۴۸۰ دلار در هر تن سی اف آر افزایش یافته است. قیمت کلاف سرد وارداتی اوکراین به ترکیه در حدود ۵۶۵-۵۶۰ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد اما هیچ قیمت جدیدی از سوی روسیه پیشنهاد نشد.

طبق ارزیابی های هفتگی قیمت کلاف سرد وارداتی به ترکیه در روز جمعه معادل ۵۶۵-۵۶۰ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد که نسبت به ۵۶۰-۵۵۰ دلار در هر تن سی اف آر افزایش یافته است.

کلاف گرم صادراتی ترکیه

تولید کنندگان محصولات فولادی ترکیه، قیمت کلاف گرم پیشنهادی خود را در حدود ۵۳۰-۵۲۰ دلار در هر تن فوب اعلام کردند اما در این هفته هیچ معامله ی عمده ای انجام نشد زیرا پس از اعمال تعرفه های آمریکا علیه ترکیه، قیمت مشخصی در بازار وجود نداشت. همچنین طبق ارزیابی های هفتگی قیمت کلاف گرم صادراتی ترکیه در روز جمعه معادل ۵۳۰-۵۲۰ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد که نسبت به ۵۱۰-۵۰۰ دلار در هر تن سی اف آر افزایش یافته است.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن