کلاف گرم چین: با توجه به نوسانات قیمت ها در بازار داخلی، فعالیت تجاری در بازار صادراتی رو به انحطاط است.

قیمت کلاف گرم صادراتی چین در رور چهارشنبه ۲۲ می، به دلیل کاهش معاملات تجاری و نوسانات قیمتی، ثابت اعلام شد. قیمت این محصول در بازار شانگهای در حدود ۴۰۵۰-۴۰۲۰ یوان معادل ۵۸۶-۵۸۲ دلار در هر تن گزارش شد که ۲۰-۱۰ یوان در هر تن افزایش داشت. در بازار تیانجین در شمال چین هم قیمت ها در حدود ۳۹۳۰-۳۹۰۰ یوان در هر تن بود که ۱۰ یوان در هر تن افزایش داشت. گفته می شود که در روز 23 می صادرات این محصول با فروش تناژ های پایین به سود دهی رسید اما در بازار داخلی همچنان با کاهش رو به روست. شنیده ها حاکی از آن است که در روز پنج شنبه، تولید کنندگان با ثابت نگه داشتن قیمت های پیشنهادی خود، موجب بی تحرکی بازار شدند اما در برخی مناطق، با توجه به کاهش قیمت ها در بازار آتی، فعالیت تجاری محدود شد.

متوسط قیمت معاملات در بازار تیانجین در حدود 3920 یوان در هر تن است و فروشندگان با توجه به کاهش قیمت ها در بازار آتی، در حال حاضر به معامله با قیمت های پایین علاقه نشان می دهند. یکی از معامله گران می گوید: قیمت کلاف گرم در روز های آتی با توجه به افزایش موجودی، ثابت باقی خواهد ماند.

شاخص قیمت کلاف گرم چین در حدود 508.75 دلار در هر تن فوب اعلام شد که 3.75 دلار در هر تن کاهش داشته است. معامله گران بخش صادرات که قبلا تناژ های پایین را به فروش رساندند، در این زمینه به سود آوری رسیدند زیرا قیمت ها همچنان در حال کاهش است و در چند روز گذشته به طور قابل توجهی افت پیدا کرده است. اغلب تولید کنندگان تمایل دارند که با قیمت 508 دلار در هر تن یا حتی کمتر از آن معامله کنند. اگر چه آن ها امروز مجددا قیمت کلاف گرم را کاهش دادند اما قیمت ها هنوز هم برای خریداران خارجی جذاب نیست زیرا پیش از این تنها با پرداخت 500 دلار در هر تن فوب موفق به معامله شده اند. معامله گرانیس که قبلا با این قیمت با خریداران خارجی وارد معامله شده اند در حال حاضر با قیمت های فعلی به سوداوری می رسند.

طبق ارزیابی ها، متوسط قیمت قابل معامله در بازار چین طی یک ماه گذشته در حدود 535-530 دلار در هر تن فوب گزارش شده است. قیمت های پایین صادراتی اخیر منجر به افزایش تقاضا نشد زیرا خریداران تنها به قیمت 500 دلار در هر تن فوب یا کم تر از آن راضی هستند. با این حال تولید کنندگان هنوز هم تنها سفارشات با تناژ پایین را می پذیرند و استراتژی فروش حجم های کوچک را در پیش گرفته اند.

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم چین در معاملات آتی در ماه می، در روز پنج شنبه معادل 3725 یوان در هر تن بود که نسبت به روز چهارشنبه 32 یوان در هر تن کاهش یافته است.

 

ترجمه از آن اینفو

منبع: متال بولتن