محصولات تخت سی آی اس: بازار در سکوت بسر می برد و همه  در انتظار تقویت تقاضای ترکیه هستند

در روز دوشنبه 20 می، بازار کلاف گرم صادراتی سی آی اس جو سنگینی را تجربه کرد زیرا عرضه کنندگان ترجیح می دهند صبر پیشه کنند تا وضعیت تقاضا از سوی ترکیه روشن تر شود. تولید کنندگان سی آی اس اغلب محصولات خود را برای ماه ژوئن پیش فروش کرده اند و منتظر هستند تا وضعیت ترکیه مشخص تر شود. از سوی دیگر ایالات از تاریخ 17 می سال جاری برای فولاد وارداتی از ترکیه، 25 درصد تعرفه وضع کرده است. این اقدام می تواند بر گشوده شدن مجدد بازار آمریکا به روی صادرات ترکیه، متعادل کردن تقاضای فولادی ترکیه، و رشد قیمت ها  موثر باشد. یکی از عرضه کنندگان سی آی اس می گوید: ما در حال حاضر هیچ پیشنهادی نداریم و تنها به گذشت مدت زمانی نیاز داریم تا بتوانیم متوجه شویم که روند بازار به چه صورت خواهد بود.

یکی دیگر از عرضه کنندگان می گوید: ما تناژهایی را برای بارگیری در ماه جولای به فروش رساندیم و و به مذاکرات پایان دادیم. برای روز های آینده هیچ پیشنهادی وجود ندارد درحالی که ما منتظریم تا وضعیت ترکیه مشخص شود. با توجه به جو حاکم بر بازار، قیمت کلاف گرم صادراتی سی آی اس در روز 20 می، در حدود 480-460 دلار در هر تن فوب ثابت اعلام شد. در هفته آتی نیز انتظار می رود که فعالیت تجاری افزایش یابد زیرا نتایج اولیه ی اعمال تعرفه های فولادی آمریکا علیه ترکیه در هفته آینده بروز خواهد کرد و از سوی دیگر نیز ماه رمضان به اواخر خود نزدیک می شود. ماه رمضان از تاریخ 5 می آغاز شده و تا تاریخ 4 ژوئن نیز به طول می انجامد. در این ماه ساعات کاری کاهش پیدا می کند و در نتیجه کاهش تقاضا برای خرید مواد اتفاق می افتد.

بر اساس ارزیابی های هفتگی، قیمت کلاف سرد صادراتی سی آی اس در تاریخ 20 می، معادل 550-535 دلار در هر تن فوب دریای سیاه براورد شد که نسبت به هفته گذشته با 545-535 دلار در هر تن فوب، افزایش پیدا کرده است. قیمت پلیت فولادی نیز در ارزیابی های هفتگی در حدود 585-550 دلار در هر تن فوب دریای سیاه براورد شد که نسبت به 585-560 دلار در هر تن فوب هفته گذشته، 10 دلار در هر تن کاهش داشت. قیمت پیشنهادی اوکراین برای این محصول 550 دلار در هر تن فوب اعلام شد که در مقایسه با 560 دلار در هر تن فوب در اوایل ماه می، کاهش داشته است. قیمت روسیه همخ در حدود 585 دلار در هر تن فوب بود که گفته می شود عرضه کنندگان بخش بزرگی از موجودی خود را با عنوان صادرات به اروپا، فروخته اند.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن