کلاف گرم چین: با کاهش ارزش یوان و قیمت های داخلی، صادرات افزایش خواهد یافت

قیمت کلاف گرم صادراتی چین در روز جمعه 17 می، با افزایش فعالیت تجاری در این بخش طی هفته جاری افزایش خواهد یافت. قیمت کلاف گرم در بازار داخلی شرق چین در حدود 4020-4000 یوان معادل 584-581 دلار در هر تن اعلام شد که 10 یوان در هر تن نسبت به قبل افزایش داشت. در بازار شمال چین نیز همین محصول به قیمت 3910-3900 یوان در هر تن پیشنهاد شد که 10 یوان افزایش داشت. تولید کنندگان با وجود سودآوری بازار آتی، باز هم پیشنهادات خود را افزایش دادند اما به گفته منابع، فعالیت تجاری متعادل بود و خریداران تمایلی به رزرو این محصولات با قیمت های بالا نبودند. فعالان بازار بر این باورند که انتظار می رود در دراز مدت به دلیل افزایش خطوط تولید در سال جاری، قیمت ها روند کاهشی پیدا خواهد کرد. آن ها عقیده دارند که این خطوط جدید نمی تواند ظرفیت مورد نیاز را به طور کامل تامین کند و عدم تامین کامل موجودی به این دلیل است که با این کار حاشیه سود پایین می آید و قیمت ها نیز کاهش پیدا می کنند.

تولید کنندگان کلاف گرم چین به دنبال افزایش حاشیه سود خود تا میزان 500-400 یوان در هر تن هستند. قیمت کلاف گرم در بازار شانگهای در طول این هفته ۳۰ یوان در هر تن کاهش یافت در حالی که در تیانجین نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود. شاخص نرخ کلاف گرم صادراتی چین نیز ۵۲۰.۶۳ دلار در هر تن فوب اعلام شد که ۰.۶۳ دلار در هر تن افزایش داشت.

در طول این هفته و پس از این که تولید کنندگان پیشنهادات خود را به دلیل تضعیف یوان پایین آوردند و سطوح خرید در بازار داخلی متعادل شد، معاملات بازار صادراتی قوی تر از قبل شد. پس از معاملات انجام شده در بازار ویتنام که در اوایل این هفته با قیمتی در حدود ۵۲۰ دلار در هر تن فوب انجام گرفت، گزارش شد که یکی از تولید کنندگان شمال چین چندین محموله صادراتی را با قیمت ۵۲۸-۵۲۵ دلار در هر تن فوب فروخته است. این تولید کننده اعلام کرد که این محموله های با قیمت بالا را به "بازار های خاصی" فروخته است که در آن فروشندگان کمی حضور داشته اند.

چند معامله گر دیگر هم با قیمت ۵۲۵ دلار در هر تن فوب اقدام به فروش کردند. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که قیمت های نزدیک به هم چین، ترکیه و هند به دلیل کاهش های اخیر رخ داده است که بر  قیمت معاملات این هفته هم تاثیرگذار بوده است.

برخی از تولید کنندگان در حال رزرو سفارشات در هفته جاری هستند. اما برای اغلب معامله گران تجارت مشکل شده است زیرا خریداران با آگاهی از این که قیمت ها کاهشی هستند، اقدام به معامله می کنند.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن