محصولات تخت وارداتی کشور های حوزه خلیج فارس: تقاضا همچنان ضعیف است و قیمت ها روند نزولی دارد

منابع در روز ۱۴ می به خبرگزاری ها گفتند: قیمت محصولات تخت وارداتی به عربستان و امارات در طول هفته گذشته به دلیل تقاضای محدود در ماه رمضان که از هفته پیش آغاز شده، روند نزولی پیدا کرده است. در ماه رمضان به طور معمول ساعات کاری کاهش می یابد و در نتیجه تقاضا نیز برای اغلب محصولات محدود تر می شود. تقاضای خریداران نهایی اخیرا در کشور های حاشیه خلیج فارس کم تر شده زیرا خریداران تمایلی به رزرو مواد مورد نیاز خود ندارند و انتظار نمی رود که بازار به زودی روند بهبودی خود را به دست آورد. همچنین خریداران انتظار دارن  که قیمت ها بیش از این افت پیدا کند چرا که تقاضای جهانی هم ضعیف است. شنیده ها حاکی از آن است که کلاف گرم چین در این هفته با قیمتی معادل ۵۶۰-۵۴۵ دلار در هر تن سی اف آر به امارات پیشنهاد شده است اما هیچ معامله ی عمده ای انجام نشده است. طبق ارزیابی های انجام شده در روز ۱۴ می، قیمت کلاف گرم وارداتی به امارات ۵۵۵-۵۴۵ دلار در هر تن سی اف آر براورد شده است که نسبت به قیمت ۵۶۰-۵۵۰ دلار سی اف آر کاهش یافته است.

کلاف سرد چین نیز با قیمتی معادل ۶۲۵-۶۱۵ دلار سی اف آر به امارات پیشنهاد شد اما هیچ معامله ی عمده ای صورت نگرفت. طبق ارزیابی های انجام شده در روز سه شنبه، قیمت کلاف سرد وارداتی به امارات ۶۲۰-۶۱۵ دلار در هر تن سی اف آر براورد شده است که نسبت به قیمت ۶۳۰-۶۲۰ دلار سی اف آر کاهش یافته است. قیمت پیشنهادی چین برای کلاف گالوانیزه هم در حدود ۷۱۰-۷۰۰ دلار سی اف آر بود. این در حالی است که هند پس از پیشنهاد قیمت ۷۷۰-۷۶۰ دلار به ازای هر تن در هفته گذشته، هیچ پیشنهاد جدیدی ارائه نداده است.

طبق ارزیابی های انجام شده در روز ۱۴ می، قیمت کلاف گالوانیزه وارداتی به امارات ۷۶۰-۷۰۰ دلار در هر تن سی اف آر براورد شده است که نسبت به قیمت ۷۶۰-۷۱۰ دلار سی اف آر کاهش یافته است.

قیمت پیشنهادی چین برای کلاف گرم صادراتی به عربستان در این هفته در حدود ۵۴۰-۵۳۵ دلار سی اف آر بود. شنیده ها حاکی از آن است که یکی از خریداران نیز قیمت ۵۴۰-۵۳۵ دلار در هر تن را ارائه داده است اما هیچ معامله عمده ای انجام نشده است.

طبق ارزیابی های انجام شده در روز ۱۴ می، قیمت کلاف گرم وارداتی به عربستان ۵۵۰-۵۴۰ دلار در هر تن سی اف آر براورد شده است که نسبت به قیمت ۵۶۰-۵۵۰ دلار سی اف آر کاهش یافته است.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن