چین تعرفه های جدید فولادی به آمریکا تحمیل خواهد کرد

قرار است چین در اوایل ماه ژوئن 25 درصد تعرفه برای فولاد خام و محصولات کربنی وارداتی آمریکا وضع کند که در نتیجه ی افزایش تنش های تجاری بین این دو کشور چنین تصمیمی اتخاذ شده است. شنیده ها حاکی از آن است که ارزش محصولات آمریکا که توسط چین وارد می شود به حدود 60 میلیارد دلار می رسد که طبق اعلام وزیر دارایی از اول ژوئن 20 تا 25 درصد تعرفه بر آن صادر می شود. این محصولات شامل بیلت، کلاف گرم، کلاف سرد، کلاف گالوانیزه و... می شود که از انواع محصولات فولادی خام به شمار می روند. دیگر محصولات نیز شامل تعرفه ی 10 درصدی خواهند شد. همچنین اخیرا چین تعرفه های 5 تا 10 درصدی را برای واردات محصولات آمریکایی وضع کرده بود. این حرکت چین، در پاسخ به افزایش 25 درصدی تعرفه ها از 10 درصد قبل توسط آمریکا در هفته ی گذشته می باشد که پس از مذاکرات تجاری این دو کشور انجام شد.

همچنین در دو هفته ی اخیر در پی افزایش تنش های تجاری، بازار محصولات فولادی آسیا روند نزولی پیدا کرده است. قیمت های نقطه ای نیز در بازار چین در حال حاضر تحت فشار عرضه ی بیش از حد و تقاضای ضعیف خریداران نهایی است. یکی از معامله گران بیجینگ می گوید: معامله گران چینی به فروش با حجم های کوچک متمایل هستند و این در حالی است که عدم ارائه پیشنهادات از سوی خریداران خارجی، عملا این کار را غیر ممکن کرده است. وی در ادامه گفت: خریدران اطمینان  دارند که صادرات فولاد چین به دلیل افزایش تنش های تجاری، به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.

قیمت کلاف گرم در بازار شرق چین  در روز دوشنبه به دلیل سفارشات با حجم های کوچک 10 تا 20 یوان در هر تن کاهش یافت و به 4030-4020 یوان در هر تن رسید. شاخص نرخ کلاف گرم چین نیز با 3.02 دلار در هر تن کاهش در روز دوشنبه به 520.75 دلار در هر تن رسید. خریدران عمده ی بازار ویتنام قیمت 530-525 دلار در هر تن سی اف آر را پیشنهاد می دهند و پیشنهادات بالای 535-530 دلار سی اف آر را رد می کنند زیرا عرضه از سوی ترکیه و روسیه نیز برای آنان فراهم است. همچنین آن ها منتظرند تا یکی از عرضه کنندگان عمده ی بازار داخلی چین در اواخر این هفته پیشنهادات خود را صادر کند.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن