محصولات تخت وارداتی کشور های حاشیه خلیج فارس: قیمت های ثابت به دلیل تقاضای کم در ماه رمضان

منابع در روز سه شنبه 7 می، گفتند: قیمت محصولات تخت  فولادی وارداتی به امارات متحده عربی و عربستان سعودی طی هفته گذشته با توجه به تقاضای محدود به دلیل آغاز ماه مبارک رمضان، ثابت باقی مانده است. تقاضای خریداران اخیرا ضعیف شده است، زیرا خریداران تمایلی به خرید کتاب ندارند و انتظار نمی رود که بازار به زودی بهبود یابد. ماه رمضان در این هفته آغاز شد. در این ماه  کسب و کار به طور معمول کند می شود، و این امر محدودیت های بیشتری را برای تقاضا به وجود می آورد. در این هفته کلاف گرم چین با قیمتی در حدود 550 تا 560 دلار در هر تن CFR به امارات متحده عربی عرضه شد، اما هیچ معامله ای بزرگی با این قیمت صورت نگرفت. خریداران معتقدند که قیمت ها ممکن است به دلیل تقاضای ضعیف باز هم کاهش یابد. طبق ارزيابي های هفتگي، قیمت کلاف گرم وارداتی امارات متحده عربي در روز سه شنبه 7 ماه می، به 550-560 دلار در هر تن رسید. کلاف سرد صادراتی چین به امارات متحده عربی نیز معادل 620-630 دلار در هر تن سی اف آر پیشنهاد شد، اما باز هم هیچگونه معامله ی بزرگی با آن صورت نگرفت. بر اساس ارزیابی های هفتگی، کلاف سرد وارداتی به امارات متحده عربی در روز سه شنبه با قیمتی معادل 620-630 دلار به ازای هر تن سی اف آر پیشنهاد شد.

از سوی دیگر کلاف گالوانیزه نیز از سوی یکی تامین کنندگان هندی در حدود 760-770 دلار در هر تن سی اف آر شنیده می شود، در حالی که چین برای محصولات مشابه قیمت 710 تا 720 دلار در هر تن سی اف آر را پیشنهاد می کند. اما با این حال هیچ معامله عمده ای تاکنون گزارش نشده است.

در ارزیابی های هفتگی، قیمت کلاف گالوانیزه وارداتی به امارات متحده عربی در تاریخ 7 می در حدود 710-760 دلار به ازای هر تن سی اف آر اعلام شد که نسبت به هفته گذشته نیز بدون تغییر مانده است. تفاوت قیمت بین مواد چینی و هندی نشان دهنده این واقعیت است که کلاف گالوانیزه هند با کیفیت مطمئن است و توسط مقامات این کشور برای استفاده در امارات متحده عربی تایید شده است.

عربستان سعودی

کلاف گرم چین از ماه ژانویه با قیمت 550-560 دلار در هر تن به عربستان سعودی پیشنهاد شده است اما هیچ معامله قابل توجهی انجام نشده است. طبق ارزیابی های هفتگی قیمت کلاف گرم وارداتی به عربستان سعودی در تاریخ 7 می در حدود 550-550 دلار در هر تن سی اف آر بوده است.

متال بولتن 8 می 2019

ترجمه از آهن اینفو