کلاف گرم چین گران تر از قبل/ ایران با نازل ترین قیمت!/ کلاف گرم چین: افزایش قیمت ها در تنگنای عرضه

قیمت کلاف گرم در بازار داخلی چین در روز سه شنبه 7 می به علت عرضه تنگ تر، افزایش یافت و در بازار صادرات نیز موثر واقع شد. قیمت این محصول در بازار شرق چین در حدود 4،070-4،090 یوان معادل 602-605 دلار به ازای هر تن اعلام شد که 10-20 یوان در هر تن هم افزایش داشت. در شمال چین هم معادل 3،940-3،950 یوان در هر تن شنیده شد که 10 یوان در هر تن رشد داشت. چندین منبع اعلام کردند که معاملات در طول روز با توجه به تقاضای پایدار، متوسط ​​بود. قیمت ها به دلیل عرضه تنگ، توسط چندین کارخانه در تانگشان که مرکز فولاد سازی چین در منطقه شمالی این کشور است، افزایش یافت. آن ها دلیل این رشد قیمت را تعمیر تجهیزات خود برای بهبود کیفیت هوا و محدودیت تولید عنوان کردند. یک تامین کننده در شانگهای نیز گفت: به دلیل این که زمان لازم برای حمل کلاف گرم از شمال چین وجود نداشت و یک دوره تعطیلات رسمی در راه بود و فعالیت تجارتی نیز محدود بود، افزایش قیمت ها چندان زیاد نبود.

صادرات

شاخص نرخ کلاف گرم چین معادل 527.50 دلار به ازای هر تن فوب اعلام شد، که  1.58 دلار به ازای هر تن افزایش داشت. اکثر کارخانجات عرضه کننده کلاف گرم در طول روز قیمت های پیشنهادی خود را در حدود 550-545 دلار به ازای هر تن فوب پیشنهاد دادند. گفته می شود که برخی از معامله گران در تامین کالای مورد نیاز خود با قیمت 525 دلار در هر تن فوب در اواخر روز دوشنبه، زمانی که انتظار داشتند که این قیمت به راحتی قابل دستیابی باشد، با مشکل رو به رو کرد. معامله گران شانگهای گفتند که کارخانه ها تنها سفارشات با قیمت های بالاتر را پذیرش می کنند، گرچه بعضی از آن ها قیمت های پیشنهادی خود را از چهارشنبه گذشته تا آخر هفته تنظیم نکرده بودند.

یک منبع در یک کارخانه در شرق چین گفت که این به این دلیل است که قیمت های داخلی در چند هفته گذشته بالا بوده است. او بر این عقیده است که برخی از کارخانجات میتوانند سفارشات کافی در بازار داخلی داشته باشند، در حالی که فعالیت تجاری به طور کلی تا حدودی ضعیف است.

در مقایسه با در دسترس بودن مواد ارزان تر در ایران، تعداد اندکی از درخواست ها از کشور های دیگر مانند اوکراین و ترکیه ارائه می شد. معامله گران شانگهای می گویند که خریداران ویتنامی قادر به حمل کلاف گرم اوکراین به مبلغ 530 دلار به ازای هر تن سی اف آر بودند، در حالی که قیمت محصولات چینی حداقل 540-545 دلار به ازای هر تن سی اف آر است.

شنیده ها حاکی از آن است که یکی از تولید کنندگان شرق چین به طور رسمی کلاف گرم خود را با قیمت 530 دلار در هر تن فوب ارائه می دهد در حالی که قیمت 520 دلار به ازای هر تن فوب قیمت قابل معامله است. به هر حال، پیش بینی این که چه اتفاقی در معاملات خواهد افتاد، کمی دشوار است. یکی از معامله گران اهل پکن می گوید باید از برخی معاملات برای برآورد درست استفاده شود.

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم چین در معاملات آتی در ماه اکتبر، در روز سه شنبه معادل 3732 دلار در هر تن بود که نسبت به روز دوشنبه 18 یوان در هر تن افزایش یافته است.

متال بولتن چهارشنبه 8 می 2019

ترجمه از آهن اینفو