​​​​​​​قیمت اسلب وارداتی آسیا به دلیل تقاضای ضعیف و کاهش معاملات سقوط کرد...

قیمت اسلب وارداتی آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا در هفته گذشته، با توجه به تقاضای ضعیف در بازار وارداتی اندونزی، کاهش پیدا کرد، در حالی که شرکت کنندگان در بازار در نظر دارند که تا مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری از خرید صرفنظر کنند. در روز دوشنبه 22 آوریل، قیمت اسلب فولادی وارداتی به آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا در حدود 470-480 دلار به ازای هر تن سی اف آر بود که در مقایسه با 490-495 دلار هفته گذشته، کاهش یافته است اما هیچ معامله ای در طول هفته تا روز دوشنبه گزارش نشد. به دلیل انتخابات عمومی در اندونزی در روز 17 آوریل و تعطیلات آخر هفته، در تاریخ 19 آوریل، سفارشات خرید اسلب محدود شده است. شرکت کنندگان در بازار جنوب شرقی آسیا برآورد کردند که قیمت قابل قبول برای خرید این محصول در حدود 480 دلار در هر تن سی اف آر است. خریداران در آسیای جنوب شرقی نیز علاقه ی خود را به معامله با قیمت 465-470 دلار در هر تن سی اف آر نشان داده اند. منابع بازار در جنوب شرقی آسیا می گویند: انتظار می رود که هر گونه بهبودی در تقاضا برای خرید اسلب تنها پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات اندونزی تا 22 ماه می صورت گیرد.

یک منبع در اندونزی گفت: "جهت گیری قیمت ها پس از اعلام نتایج انتخابات واضح تر خواهد شد." نتایج اولیه سازمان های نظرسنجی چندگانه که با استفاده از نمونه های گرفته شده از رأی های واقعی اخذ شده، مشخص شد، نشان داد که ویدودو رقبا را شکست داده است تا یک دوره پنج ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور فعالیت کند.

منابع بازار همچنین گفتند که ماه مقدس ماه رمضان، که از 5 ماه می آغاز می شود و در روز 4 ژوئن در اندونزی به پایان می رسد، احتمالا بر تقاضا برای اسلب تاثیر خواهد گذاشت. در طول ماه رمضان، به طور معمول در روزهای کاری فعالیت کم تر بوده و تقاضای مواد ساختمانی کاهش می یابد. تامین کنندگان در ایران، با قیمت 450 تا 455 دلار در هر تن، اسلب خود را به جنوب شرقی آسیا عرضه می کنند. البته قیمت های ایران از ارزیابی های هفتگی حذف شده است، زیرا قیمت های ایران به دلیل تحریم های ایالات متحده، پایین تر از سطح اصلی قرار دارند.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن