کلاف گرم چین: سقوط قیمت معاملات در بازار آتی شمال چین

بازار داخلی

در تاریخ سه شنبه، 23 آوریل، بازار کلاف گرم چین تا حد زیادی پایدار بود. با این حال قیمت ها در بازار داخلی شمال این کشور تحت تاثیر سقوط قیمت ها در بازار آتی کاهش یافته است. در این منطقه یعنی تیانجین، قیمت کلاف گرم در حدود 3،920-3،930 یوان در هر تن بود که تا 30 یوان کاهش داشت. در بازار شرق این کشور در شانگهای نیز کلاف گرم با قیمت 4،010-4،020 یوان (597-599 دلار) در هر تن اعلام شد که نسبت به قبل بدون تغییر بود. خریدارانی که پس از تقویت بازار در روز سه شنبه سفارشات خود را ارائه ندادند معتقدند که در حال حاضر قیمت ها در تیانجین کاهش یافته است. همچنین قیمت کلاف گرم در بازار آتی روز سه شنبه نیز کاهش یافت. با این وجود، یکی از معامله گران در تیانجین گفت که تقاضا به طور کلی پایدار بوده و اصرار داشت که قیمت ها صرفا به این دلیل عقب نشینی کرده اند که خریداران نمی خواستند روند افزایشی اخیر را بپذیرند. با این حال یکی دیگر از معامله گران نیز گفت که سطح موجودی در منطقه شانگهای نسبتا پایین است و احتمالا قیمت ها در کوتاه مدت به کاهش قابل ملاحظه ی خود ادامه خواهند داد.

صادرات

طبق بررسی های انجام شده شاخص نرخ کلاف گرم چین در حدود 531.83 دلار در هر تن فوب است که تا 10 دلار در هر تن کاهش یافته است. در این هفته یکی از تولید کنندگان در شمال چین رسما پیشنهاد 545 دلار در هر تن فوب را صادر کرد که تا 5 دلار در هر تن نسبت به قیمت هفته گذشته برابر با 540 دلار به ازای هر تن فوب افزایش داشت. این افزایش قیمت به دنبال رشد 5 درصدی قیمت پیشنهاد شده توسط ویتنام صورت گرفته است.

معامله گران هنوز هم تصور می کنند که معاملات احتمالا با قیمتی در حدود 530-535 دلار در هر تن فوب انجام خواهد شد، به ویژه این که در هفته گذشته نیز خریداران پیشنهاد قیمت تقریبی 520-525 دلار در هر تن فوب را ارائه دادند، اما تولید کنندگان پیشنهادات خود را بالا نگه داشتند. این در حالی است که تولید کنندگان که نیاز فوری به تأمین سفارشات صادراتی خود دارند. یکی از معامله گران در پکن گفت: احتمالا معاملات خود را در محدوده قیمت قبلی انجام خواهد داد. گفته می شود که برخی تولید کنندگان قبلا حاشیه سود خود در بازار صادرات را قبول نکرده اند زیرا پیشنهادات خود را بیش از حد افزایش نداده بودند. یکی از کارشناسان معتقد است که قیمت های پایین که تولید کنندگان مایل به پذیرفتن آن نیستند بسیار تغییر کرده است. یکی از فروشندگان شرق چین می گوید: احتمالا قیمت کلاف گرم صادراتی چین افزایش خواهد داشت حتی اگر بازار داخلی پایدار باقی بماند.

 

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم چین در معاملات آتی در ماه اکتبر، در روز سه شنبه به 3692 یوان در هر تن بود که نسبت به روز دوشنبه 16 یوان در هر تن کاهش یافته است.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن