کلاف گرم چین: رشد نسبی در بازار داخلی، پیشنهادات صادراتی را بالا برد

قیمت کلاف گرم چین در روز دوشنبه 15 آوریل در بازار داخلی روند بهتری را تجربه کرد و با توجه به سوداوری این بازار فولادسازان به افزایش قیمت های صادراتی ترغیب شدند. در بازار داخلی شرق چین قیمت ورق گرم با 40-30 یوان افزایش به 4020-4000 یوان معادل 600-579 دلار در هر تن رسید. در طول روز قیمت ها در این بازار به طور قابل توجهی افزایش داشت و معاملات بسیاری با قیمت 4020-4010 یوان در هر تن انجام گرفت. یکی از معامله گران می گوید: با توجه به افزایش تقاضا عرضه در بازار شانگهای تا حدودی کم است. رئیس موسسه تحقیقات فولادی نیز می گوید: در صنایع پایین دستی مانند صنعت خودرو و ماشین آلات سنگین، افزایش تقاضا بیش از حد براورد شده می باشد. به طور کلی 2.25 میلیون خودرو در بازار شمال چین نیز قیمت ها 20-10 یوان در هر تن افزایش داشت و به 3950-3930 یوان در هر تن رسید.

اما طبق اخبار رسیده و با توجه به توضیحاتی که داده شد، امروز در مورخ 17 آوریل 2019 صادرکنندگان پیشنهادات خود را در بازار افزایش دادند. تولیدکنندگان چینی در روز سه شنبه 16 آوریل پس از تقویت بازار داخلی، پیشنهادات صادراتی خود را نیز برای فروش کلاف گرم افزایش دادند، گرچه قیمت این محصول در طول روز به علت كاهش فعالیت های تجاری و كاهش عرضه، اندکی کاهشی شد. منابع می گویند: کاهش قیمت روزانه فولاد در روزهای اخیر موجب کاهش قیمت ها در بازار فیزیکی و حداقل در شانگهای شد. در حالی که اکثر معاملات در این شهر حدود 4،000-4،010 یوان در هر تن بود، چندین بار در طول روز با قیمت 3،990 یوان در هر تن معامله شد.

در بخش صادرات نیز در این هفته یکی از تولید کنندگان شرق چین پیشنهاد خود را برای کلاف گرم به 545 دلار در هر تن فوب رساند، که در مقایسه با 540 دلار در هر تن فوب هفته گذشته افزایش داشت. معامله گران معتقدند که این کارخانه ها می توانند سفارشات خود را با مبلغ 540 دلار به ازای هر تن فوب ارائه دهند. پایین ترین پیشنهاد رسمی در طول روز از سوی یکی از کارخانه های شمال چین شنیده شد، که معادل 540 دلار در هر تن فوب بود. معامله گران تصور می کنند که قیمت 535 دلار در هر تن فوب یک قیمت قابل دستیابی برای این تولید کننده است اما در صورتی که خریداران حجم بالایی را معامله کنند. اکثر شرکت کنندگان در بازار انتظار داشتند معاملات با حداقل قیمت 535 دلار در هر تن فوب انجام شود. انتظار می رود که معامله با خریداران خارجی، با قیمتی در حدود 525-530 دلار در هر تن فوب ثابت باقی بماند.

نمی توان انتظار داشت که کارخانه ها قیمت هایشان را با توجه به این که تقاضای داخلی پایدار بوده است، کاهش دهند. معامله گران شانگهای می گویند که صادر کنندگان در حال جستجوی فرصت هایی در سایر بخش های تولیدی مانند کلاف سرد یا گالوانیزه هستند تا بیشترین سود را برای خود رقم بزنند.

مبادلات آتی شانگهای

در مبادلات آتی ماه اکتبر قیمت کلاف گرم در روز سه شنبه به 3695 یوان برای هر تن کاهش یافت که نسبت به روز دوشنبه افت 57 یوانی داشته است.

ترجمه از آهن اینفو

متال بولتن 17 آوریل 2019