ورق گرم چین: قیمت های بازار داخلی هنوز به روند صعودی خود ادامه می دهد.

قیمت ورق گرم چین در تاریخ ۱۲ آوریل کاهش ناچیزی را تجربه کرد اما پس از افزایش مجدد تولید کنندگان را بر آن داشت که به جای تمرکز بر بازار خارجی، بر بازار داخل متمرکز شوند. قیمت ورق گرم در بازار نقدی شانگهای در حدود ۳۹۸۰_۳۹۷۰ یوان معادل ۵۹۲_۵۹۱ دلار در هر تن بود که ۱۰ یوان کاهش داشت. در بازار تیانجین نیز قیمت این محصول با ۱۰ یوان کاهش به ۳۹۳۰_۳۹۲۰ یوان در هر تن رسید. با این که قیمت ها کاهش هر چند کمی را تجربه کرده اند اما همچنان به نظر می رسد که در حال حاضر در جای خود ثابت مانده اند. فعالیت تجاری نیز در طول روز در حد معمولی و متعادل گزارش شد زیرا تقاضا ثابت بود. ورق گرم در بازار آتی در طول روز کاهشی اعلام شد معامله گران فعال در این بخش گفتند: با توجه به نوسانات اخیر احتمال این که قیمت میلگرد در بازار آتی افزایش یابد بسیار بیش تر از افزایش قیمت ورق گرم است. این به این دلیل است که در این هفته قیمت های نقطه ای برای ورق گرم روند ثابتی را تجربه کرده است.

در طول هفته گذشته قیمت ورق گرم در بازار شانگهای به افزایش ۸۰ یوانی دست یافت در حالی که در شمال چین نیز ۸۰_۷۰ یوان در هر تن رشد داشت. عمده ی این رشد قیمت ها در روز دوشنبه رخ داد.

بازار صادرات

شاخص نرخ ورق گرم چین در حدود ۵۳۲.۵۸ دلار فوب گزارش شد که ۰.۹۳ دلار در هر تن افزایش یافت. اغلب تولید کنندگان با وجود کاهش کمی که در روز جمعه در بازار داخلی رخ داد، از کاهش پیشنهادات صادراتی خود امتناع می کنند. دلیل این مسئله این است که آن ها نگاه مثبتی به بازار داخلی دارند و تصور می کنند که قیمت ها در این بازار مجددا افزایشی شود.

گفته می شود که یکی از تولید کنندگان شرق چین محموله ورق گرم خود را با قیمت ۵۴۵ دلار در هر تن سی اف آر  به پاکستان فروخته است در حالی که در اوایل هفته این محصول قیمتی معادل ۵۲۵ دلار فوب داشت. اما اکثر تولید کنندگان قیمتی بسیار پایین تر از قیمت های داخلی را در نظر می گیرند.

در بازار داخلی شمال چین قیمت پیشنهادی 100 یوان در هر تن زیر میانگین قیمت این هفته بود. از یک سو بسیاری از فروشندگان مایل به معامله در بازار صادراتی نیستند. از سوی دیگر هم معاملات هم با سطوح موجود انجام نمی گیرد.

هنوز هم بسیاری از معامله گران عقیده دارند که احتمالا تولید کنندگان با قیمت 540-535 دلار در هر تن فوب معامله خواهند کرد و یا حتی اگر معامله با حجم بالا انجام شود به قیمت 530 دلار فوب هم رضایت خواهند داد. اما گفته می شود که راضی کردن خریداران پاکستانی با این قیمت ها کار چندان ساده ای هم نیست زیرا آن ها قیمت 520 دلار در هر تن فوب را پیشنهاد می کنند. یکی از تولید کنندگان منطقه شمال چین می گوید: احتمالا برای هفته آینده با توجه به میزان سود بازار داخلی، قیمت های صادراتی خود را افزایش خواهیم داد.

معاملات آتی شانگهای

بیشترین معاملات کلاف گرم اکتبر در بازار آتی در روز جمعه معادل 3693 یوان در هر تن اعلام شد که نسبت به روز پنج شنبه 10 یوان در هر تن افزایش داشت.

ترجمه از آهن اینفو

متال بولتن چهارشنبه 15 آوریل 2019