محصولات تخت فولادی سی آی اس: بازار روند خاصی را دنبال نمی کند و قیمت ها ثابت مانده اند.

 

بازار محصولات تخت سی آی اس طی هفته گذشته جو آرامی داشته است و قیمت ها نیز بدون تغییر باقی مانده است. طبق ارزیابی های هفتگی، ورق گرم صادراتی سی آی اس با قیمت ۵۱۵-۵۰۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه تا تاریخ ۸ آوریل ثابت باقی مانده است. ورق گرم روسیه نیز با قیمت ۵۱۵ دلار در هر تن فوب پیشنهاد می شد در حالی که همین محصول توسط اوکراین با قیمتی معادل ۵۰۰ دلار در هر تن ارائه می گردید. برخی از فعالان بازار می گویند: انتظار می رود که قیمت ها در اواخر این ماه کاهش پیدا کند زیرا تضعیف تقاضا همچنان ادامه دارد. طبق ارزیابی های هفتگی، ورق سرد صادراتی سی آی اس به طور هفتگی با قیمت ۵۶۰-۵۵۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه ثابت باقی مانده است.

از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که قیمت پلیت صادراتی سی آی اس در روز دوشنبه با قیمت ۶۲۵-۵۹۰ دلار فوب دریای سیاه ثابت باقی مانده است. منابع می گویند: قیمت قابل قبول برای پلیت اوکراین در حدود ۵۹۰ دلار در هر تن می باشد در حالی که قیمت پیشنهادی عرضه کنندگان پلیت روسیه با ۶۲۵ دلار فوب ثابت باقی مانده است.

از طرف دیگر قیمت بیلت و اسلب سی آی اس در ماه اخیر روند با ثباتی داشته در حالی که تفاوت فروش محصولات ایران و نرخ سی آی اس به دلیل تخفیف فولاد سازان ایرانی افزایش پیدا کرده و به حدود 100 دلار رسیده است. جو بازار بیلت جنوب شرق آسیا در هفته ای که گذشت به دلیل عدم تمایل خریداران راکد بوده و به همین علت تغییر محسوسی در قیمت ها دیده نشد. متوسط قیمت بازار 475 تا 485 دلار هر تن سی اف آر می باشد در حالی که یک هفته قبل 5 دلار بالاتر بود. خریداران نیز به دنبال 470 تا 475 دلار هر تن سی اف آر بودند. متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس نیز اخیرا 3 دلار افت داشته 442 دلار هر تن فوب ثبت شده است. بازار در آرامش است و فعالیت چشمگیری دیده نمی شود.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن