محصولات فولادی پوشش دار ترکیه: کاهش قیمت ها در بازار ترکیه به دلیل تقاضای محدود پس از انتخابات

قیمت محصولات فولادی پوشش دار ترکیه طی هفت روز گذشته تا تاریخ جمعه 5 آوریل کاهش یافت و تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی نیز ضعیف بود. تقاضا در ماه مارس به دلیل نامعلوم بودن وضعیت بازار پیش از برگزاری انتخابات شهرداری در سرتاسر این کشور ضعیف گزارش شد. به طور غیر رسمی، حزب عدالت و توسعه، اکثریت آرای مردم را بدست آورده، اما به نظر می رسد شهرهای اصلی کشور، از جمله آنکارا، استانبول، آدانا و آنتالیا، با انتخاب شهرداران جمهوری خواه مخالف هستند. همچنین شرکت کنندگان در بازار، قصد دارند منتظر بمانند و ببینند آیا تقاضای مصرف کنندگان در حال حاضر بهبود خواهد یافت یا خیر. قیمت پیشنهادی یکی از تولید کنندگان شمال ترکیه برای ورق گالوانیزه 0.5 میل در حدود 720 دلار در هر تن از تولیدات سابق بود. یکی دیگر از تولید کنندگان شمال این کشور نیز همین محصول را با قیمت 750 دلار در هر تن از تولیدات سابق ارائه کرد. تولید کنندگان جنوب ترکیه نیز ورق گالوانیزه را با قیمت 740 دلار در هر تن پیشنهاد دادند. بر اساس ارزیابی هفتگی، قیمت این محصول در روز جمعه 720 تا 740 دلار در هر تن از تولیدات قبلی انجام شد که نسبت به 720 تا 750 دلار در هر تن از تولیدات سابق اعلام شد.

یکی از فولاد سازان شمال ترکیه ورق گالوانیزه پیش رنگ 0.5 میل (با کد رنگ 9002) را با قیمت 800 دلار در هر تن ارائه داد. یکی دیگر از فولادسازان شمال ترکیه این محصول را با قیمت 815 تا 825 دلار در هر تن پیشنهاد کرد. تولید کنندگان جنوب ترکیه ورق گالوانیزه پیش رنگ را با قیمت 820 دلار در هر تن از تولیدات سابق ارائه کردند. در ارزیابی هفتگی، قیمت ورق گالوانیزه پیش رنگ در بازار داخلی ترکیه در روز جمعه 800 تا 815 دلار در هر تن از تولیدات سابق گزارش شد که نسبت به 800 تا 840 دلار در هر تن از تولیدات قبلی کاهش یافت.

ورق گالوانیزه صادراتی

بازار صادرات ورق گالوانیزه ترکیه به دلیل تقاضای ضعیف خریداران اروپایی روند خوبی را تجربه نمی کند و منابع می گویند که قیمت های ترکیه نسبت به هند گران تر است. در ارزیابی هفتگی، ورق گالوانیزه صادراتی هند در روز 29 مارس 710-715 دلار در هر تن فوب بود که نسبت به روز 22 مارس با 720 تا 725 دلار به ازای هر تن، کاهش پیدا کرده است. تولید کنندگان ورق گالوانیزه 0.50 میل ترکیه نرخ صادرات این محصول را در حدود 720 تا 730 دلار در هر تن فوب پیشنهاد دادند اما هیچ معامله بزرگی در این هفته شنیده نشد. طبق این ارزیابی ها، ورق گالوانیزه صادراتی ترکیه در روز جمعه معادل 720-730 دلار در هر تن فوب بود.

ترجمه از آهن اینفو

متال بولتن دوشنبه ۸ آوریل