قیمت کلاف سرد و گالوانیزه صادراتی چین، با توجه به کاهش معاملات و افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده ثابت باقی مانده است

قیمت کلاف سرد و کلاف گالوانیزه صادراتی از ابتدای این هفته تا روز سه شنبه 26 مارس اندکی تغییر یافت که از دلایل آن می توان به کاهش فعالیت تجاری و افزایش مالیات بر ارزش افزوده چین در این ماه اشاره کرد. طی مدت ۶ ماه متوالی تا تاریخ ۱۹ مارس، قیمت کلاف سرد و گالوانیزه صادراتی در حال افزایش بود. کشور چین مالیات بر ارزش افزوده خود را در تاریخ 1 آوریل از 16 درصد به 13 درصد برای سال جاری کاهش می دهد. بنابراین فعالان بازار در حال حاضر در انتظار پیشنهادات صادراتی پایین تر بوده و از خرید امتناع می کنند و منتظر کاهش قیمت های پیشنهادی در نتیجه ی کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده هستند.

ورق سرد

طبق ارزیابی های هفتگی قیمت کلاف سرد صادراتی چین با ضخامت یک میل در روز سه شنبه 565-575 دلار به ازای هر تن FOB چین بود که نسبت به یک هفته پیش بدون تغییر اعلام شد. همچنین طبق ارزیابی ها، این محصول به طور پیوسته طی ماه فوریه و سال گذشته افزایش یافته و در روز 12 فوریه به 530 تا 540 دلار در هر تن رسیده است اما هیچ معامله ای از ابتدای هفته تا روز سه شنبه گزارش نشده است. یکی از شرکت های عمده ی آهن و فولاد در لیائونینگ پیشنهاد عرضه کلاف سرد خود را در روز پنج شنبه در حدود 575 دلار در هر تن FOB اعلام کرد. از سوی دیگر خریداران منطقه آسیای جنوب شرقی پیشنهادات مربوط به این محصول را در حدود 560-565 در هر تن FOB دریافت کردند.

کلاف گالوانیزه

بازار کلاف گالوانیزه صادراتی چین نیز طی هفته گذسته جو آرامی را تجربه کرد. طبق ارزیابی های انجام شده، این محصول به جنوب شرق آسیا، با قیمتی معادل حدود 569-581 دلار در هر تن FOB پیشنهاد شده است. همچنین گفته می شود که خریداران شرق آسیا مایل به پرداخت 560-565 دلار به ازای هر تن فوب هستند. به طور کلی در هفته گذشته بازار صادرات ورق گالوانیزه چین به دلیل انتظار خریداران برای کاهش قیمت ها، آرام بود.

در ارزیابی هفتگی قیمت های صادراتی، قیمت ورق گالوانیزه 1 میل چین در روز سه شنبه معادل 615-630 دلار در هر تن FOB چین اعلام شد که 5 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش داشت.

همچنین منابع بازار تخمین زده اند که قیمت 615-625 دلار در هر تن FOB قیمت قابل قبولی برای این محصول به شمار می رود.

شرکت فولادی Benxi Steel در روز سه شنبه، قیمت پیشنهادی خود برای ورق گالوانیزه تحویل ماه می را در حدود 650 دلار در هر تن FOB اعلام کرد که نسبت به هفته گذشته 5 دلار در هر تن افزایش داشته است. اما قیمت پیشنهادی خریداران در حدود 635 دلار در هر تن FOB می باشد. سایر پیشنهادات نیز توسط منابع، معادل 630 دلار در هر تن FOB چین ارزیابی شده است. همچنین قیمت پیشنهادی برای فروش این محصول به آسیای جنوب شرقی نیز معادل 620-634 دلار در هر تن فوب چین شنیده شده است.

کلاف گرم و فعالیت تجاری ضعیف صادرکنندگان کلاف گرم چین در روز سه شنبه 26 مارس با توجه به معاملات ضعیف، قیمت های خود را اندکی کاهش داد. همچنین بازار همچنان به طور مداوم پایدار بوده و به دلیل کمبود تقاضا در حال کاهش است.

همچنین تقاضای صنایع پایین دست، به ویژه بخش خودرو نیز در حال کاهش است. در همین حال در بخش صادرات نیز شاخص نرخ کلاف گرم چین در حدود 530.25 دلار در هر تن FOB بود، که 1.57 دلار به ازای هر تن کاهش داشت.

یکی از تولید کنندگان شمال چین پیشنهاد 535 دلار در هر تن را برای کلاف کرد صادر کرد که نسبت به 540 دلار در هر تن FOB یک هفته پیش کاهش داشت. معامله گران نیز انتظار دارند که بتوانند این محصول را با قیمت 530 دلار به ازای هر تن خریداری کنند. اما با پیشنهادات اخیرا، معامله با خریداران خارج از کشور، سخت بوده است و تلاش برای کاهش قیمت ها ادامه دارد. یکی از معامله گران می گوید که برخی از مشتریانش حتی حاضر به پرداخت 525 دلار در هر تن FOB هم نبوده اند.

همانطور که قبلا نیز ثابت نشده است، در نتیجه کاهش تقاضای خریداران خارجی انتظار می رود که قیمت ها در آینده نزدیک کاهش یابد.

ترجمه از آهن اینفو

منبع: متال بولتن