کلاف گرم چین: به دنبال تقاضای قوی قیمت ها افزایش می یابد

در روز دوشنبه 14 مارس به دنبال افزایش تقاضا فروشندگان چینی قیمت کلاف گرم خود را در بازار داخلی افزایش دادند. قیمت این محصول در بازار شانگهای در شرق چین با افزایش 30-40 یوان در هر تن، به 3870-3900 یوان معادل 577-581 دلار در هر تن رسید. در بازار تیانجین در شما چین نیز قیمت ها در حدود 3800-3810 دلار در هر تن بود که با کاهش 10-40 یوانی مواجه شد. فعالیت تجاری در این دو شهر در سطح متعادلی بوده است اما شواهد نشان می دهد که قیمت ها در شهر شانگهای بالاتر بوده است. در تیانجین نیز قیمت ها طی جمعه گذشته در حدود 3760-3820 یوان در هر تن اعلام شده است. یکی از معامله گران اهل تیانجین می گوید: چند تن از تولید کنندگان سفارشاتی را برای تحویل در ماه دریافت کرده اند که نسبت به سفارشات ماه فوریه بیشتر است و همین امر آنان را برای افزایش قیمت های پیشنهادی هفته جاری ترغیب می کند.

بازار صادرات چین

شاخص نرخ کلاف گرم صادراتی چین با کاهش 0.17 دلاری به 527.50 دلار در هر تن رسیده است. یکی از تولید کنندگان شرق چین قیمت 540 دلار در هر تن فوب را برای کلاف گرم خود پیشنهاد کرده است اما فعالان بازار می گویند: این قیمت قابل معامله نیست. آنان بر این باورند که نرخ معاملات در حدود 525-530 دلار در هر تن فوب یعنی به قیمت هفته گذشته ثابت باقی می ماند. معاملات انجام گرفته نیز در رنج قیمتی هفته قبل بوده است و با افزایش قیمت های داخلی متعادل شده است. معامله گران می گویند: به این دلیل که هیچ معامله ای در طول روز انجام نگرفته است، احتمال این که قیمت ها ثابت باقی بمانند زیاد است.

پیشنهاد خریداران در حدود 525 دلار در هر تن است اما قیمت 525-530 دلار در هر تن فوب برای انجام معاملات مورد مذاکره قرار می گیرد. یکی از صادر کنندگان در شرق چین می گوید: احتمالا تولید کنندگان قیمت های پیشنهادی خود را برای صادرات در روز سه شنبه به دلیل افزایش قیمت های داخلی بالا تر خواهند برد اما ممکن است خریداران قیمت های جدید را نپذیرند. این قضیه انجام معاملات را در هفته جاری سخت خواهد کرد.

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم در معاملات ماه می طی روز دوشنبه در حدود 3791 دلار در هر تن بوده است که نسبت به جمعه هفته گذشته 34 یوان در هر تن کاهش یافته است. متال بولتن سه شنبه 14 اسفند 97 ترجمه از آهن اینفو