کلاف گرم چین: صادرکنندگان با وجود کاهش فعالیت تجاری، قیمت را بالا می برند.

گرچه در هفته جاری معاملات ضعیف تر از بازار داخلی بوده است اما صادرکنندگان کلاف گرم چین، روز پنج شنبه 28 فوریه قیمت های خود را حفظ کردند.
بازار داخلی
قیمت کلاف گرم در بازار نقدی شرق چین (شانگهای) در حدود 3،810-3،840 یوان (570-574 دلار) در هر تن گزارش شد، که تا 10 یوان در هر تن افزایش داشت. در بازار شمال چین (تیانجین) نیز پیشنهادات در حدود 3،740-3،760 یوان در هر تن بود که با افت 10 یوان در هر تن مواجه شد. کلاف گرم در سراسر شانگهای صبح روز سه شنبه، با قیمتی معادل 3،810-3،820 یوان در هر تن معامله شد اما در بعدازظهر خریداران به دنبال سود در بازار آتی حاضر به پرداخت 3،840 یورو به ازای هر تن بودند.
یکی از معامله گران اهل هانگزو گفت این مسئله به خاطر برخی از شرکت هایی است که پس از افزایش قیمت ها، در بازار آتی اقدام به فروش می کنند و سپس به بازار نقطه ای برای دستیابی به محصولات ارزان تر می روند. در تیانجین نیز سناریوی مشابهی را می توان دید. قیمت ها در صبح روز جمعه در حدود 3740-3،750 یوان در هر تن بود و بعد از ظهر افزایش یافته و به 3،760 یوان در هر تن رسید.
بازارصادراتی
شاخص نرخ کلاف گرم چین در حدود 526.88 دلار در هر تن فوب گزارش شد، که تا 0.19 دلار در هر تن افزایش داشت. گفته می شود که یکی از تولید کنندگان شمال چین کلاف گرم خود را به یکی از خریداران ویتنامی با قیمت 524-525 دلار در هر تن فوب فروخته است. یکی از منابع اهل شمال چین نیز گفته است که این محصول همچنین به قیمت 525-530 دلار به ازای هر تن فوب نیز با حجم کم به آسیای جنوب شرقی فروخته شده است. به طور کلی اعتقاد بر این است که معاملات "کوچک" با حجمی کمتر از 5000 تن است.
شرکت کنندگان در بازار تخمین زده اند که قیمت 525-530 دلار به ازای هر تن فوب یک محدوده قابل دستیابی برای نرخ معاملات است، و هیچ محصولی با قیمت های پایین تر در بازار چین وجود ندارد. اگر چه فعالیت تجاری در این هفته در مقایسه با هفته گذشته کم رنگ تر شده است، اما یکی از تولید کنندگان شرق چین می گوید که در هفته گذشته حدود 50،000 تن کلاف گرم را به خریداران خارجی فروخته است، در حالی که انتظار می رود معاملات این هفته شامل حمل و نقل کم تر از 5،000 تن با قیمت پیشنهادی بیش از 525 دلار در هر تن فوب باشد که این مسئله پیشنهادات بالای تولید کنندگان را برای فروش کلاف گرم تایید می کند. اما خریداران هنوز هم از خرید خودداری می کنند تا ببینند آیا تولید کنندگان قیمت های خود را به دلیل فعالیت تجاری پایین تر این هفته کاهش می دهند یا نه.
یکی از معامله گران اهل شانگهای می گوید: من احساس می کنم که تقاضا به تدریج افزایش می یابد، اما خریداران فعلا حاضر به قبول چنین قیمت های بالایی نیستند. قیمت ها در این هفته 5 تا 10 دلار در هر تن بالاتر از یک هفته پیش بوده است. من نمی دانم تولید کنندگان تا چه مدت می توانند این قیمت های بالا را حفظ کنند.
معاملات آتی شانگهای
نرخ کلاف گرم در معاملات آتی ماه می در روز پنج شنبه در حدود 3،778 یوان در هر تن بود که نسبت به روز چهارشنبه معادل 44 یوان به ازای هر تن افزایش داشت.
متال بولتن جمعه ۱۰ اسفند ۹۷
ترجمه از آهن اینفو