توسعه معدن در افق 1404، نیازمند حداقل 13 هزار کیلومتر زیرساخت حمل و نقل ریلی
دوشنبه ۱۰ دی ۹۷
اردشیر سعدمحمدی معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، طی سخنانی گفت: برای توسعه هرچه بیش تر معدن در افق 1404، نیازمند حداقل 13 هزار کیلومتر زیرساخت حمل و نقل ریلی هستیم.
معاون ایمیدرو: توسعه بخش معدن در گرو 2 برابر شدن زیرساخت های ریلی است
اردشیر سعدمحمدی معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، طی سخنانی گفت: برای توسعه هرچه بیش تر معدن در افق 1404، نیازمند حداقل 13 هزار کیلومتر زیرساخت حمل و نقل ریلی هستیم. این در حالی است که مجموع زیرساخت های ریلی کشور فقط 12 هزار کیلومتر است. اردشیر سعد محمدی امروز (یکشنبه) در چهارمین جلسه شورای سیاست گذاری خانه معدن ایران، خواستار تشکیل تیمی برای مشخص شدن نیاز های حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی در کنار مشخص شدن آمار ها و اولویت ها برای 10 تا 15 سال آینده شد. وی در ادامه گفت: خارجی ها نیز در تعامل با بخش معدن ایران از مشخص نبودن نقشه راه کشورمان در این حوزه ها گلایه دارند.
سعدمحمدی همچنین ابراز امیدواری کرد که جذابیت های سرمایه گذاری در بخش معدن به خوبی به مردم شناسانده شود. اگر این اولویت ها اعلام شود، سمت و سوی بخش خصوصی نیز مشخص می شود. علاوه بر این، این مقام مسئول یادآور شد که امروز اولویت های ما در بحث تولید طبقه بندی شده نیست و باید سیاست گذاری ها مکتوب و برای همه قابل رویت باشد. وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برای نمونه در منطقه سنگان، 17 میلیون و 500 هزار تن گندله خواهیم داشت اما تحقق این امر مهم نیازمند توسعه حمل و نقل در این منطقه به 23 میلیون تن است.
اردشیر سعدمحمدی معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ادامه داد: دستیابی به تولید 700 هزار تن کنسانتره سرب و روی مهدی آباد زنجان، تحقق یافتن برنامه ریزی تولید یک میلیون و 300 هزار تن زغال در پنج سال آینده و توسعه ظرفیت آلومینیوم لامرد به میزان 300 هزار تن در فاز نخست، همگی نیازمند توسعه زیرساخت های حمل و نقل است اما سیاست گذاری ها برای حمل و نقل دریایی نیز تعیین تکلیف نشده و نیازمند تصمیم گیریهای کلان است. وی همچنین تاکید کرد: باید مشخص شود جابجایی انواع سنگ آهن، گندله، فولاد، زغال، سرب و روی و ... قرار است با چه ظرفیت ریلی و جاده ای به انجام برسد.
گرداوری شده توسط آهن اینفو
معدن نامه 10 دی 97