کلاف گرم چین: براساس پیش بینی تقاضا توسط منابع، نرخ کلاف گرم صادراتی به بالاترین سطح قیمت های داخلی نزدیک می شود.

نرخ کلاف گرم صادراتی در روز چهارشنبه 27 فوریه به بالا ترین سطح از قیمت های داخلی نزدیک تر شده و با توجه به تمایل خریداران، انتظار می رود که تقاضای جهانی به زودی افزایش یابد.

بازار داخلی

نرخ کلاف گرم در بازار نقدی شرق چین (شانگهای) در حدود 3800-3،830 یوان (567-572 دلار) در هر تن، و بدون تغییر اعلام شد. در بازار شمال چین (تیانجین) نیز رنج قیمت در حدود 3،750-3،760 یوان در هر تن بود، که کاهش نامحسوسی داشت. همچنین امروز قیمت های داخلی عمدتا پایدار بود. فروشندگان شانگهای معاملات امروز صبح خود را با قیمت 3،830 یوان در هر تن انجام دادند. بعضی از خریداران نیز با همین قیمت اقدام  به خرید کردند، اما حجم معاملاتشان اندک بود، که همین امر باعث شد فروشندگان در بعد از ظهر قیمت خود را کاهش داده و به 3800 تا 3،810 یوان در هر تن برسانند. یکی از معامله گران می گوید: به طور کلی حجم معاملات در بازار تیانجین نسبت به روز گذشته کم تر بوده است.

بازار صادرات

شاخص نرخ کلاف گرم چین در حدود 526.69 دلار در هر تن فوب می باشد، که 6.27 دلار در هر تن افزایش داشته است. طی معامله ای که با خریداران آمریکایی انجام شد این محصول با قیمت 530 دلار در هر تن فوب، توسط یکی از تولید کنندگان شمال چین به فروش رسید، اما حجم آن کم بود.

سایر معاملات با قیمتی در حدود 525-530 دلار به ازای هر تن فوب شنیده شد، که عمدتا به آسیای جنوب شرقی فروخته شد، اما تنزل قیمت ها کم تر از هفته گذشته بود. خریداران همچنان در مورد این که آیا قیمت های بالا تر را بپذیرند یا نه، تردید دارند، اما برخی از معامله گران گفتند برخی از مشتریان خارج از کشور شروع به ارائه پیشنهاداتی در حدود 525 دلار در هر تن فوب کرده اند. در حالی که گفته می شود قیمت کلاف گرم صادراتی به طور معمول در برخی از نقاط دور دست کم تر از بهای داخلی است، اما قیمت معاملات انجام شده در این نقاط هم معادل 530 دلار در هر تن فوب و تنها در حدود 10 دلار در هر تن پایین تر است.

با توجه به این که تولید کنندگان بر قیمت های بالاتر تأکید دارند تا هزینه های بالاتری را به همراه داشته باشند شرکت کنندگان در بازار معتقدند که ممکن است قیمت صادرات به زودی بیش تر شود. همچنین آن ها معتقدند که تقاضای جهانی افزایش فصلی خواهد داشت که همین امر خریداران را در سراسر جهان تشویق می کند تا قیمت های بالاتری را بپذیرند.

همچنین به نظر می رسد اکثر مردم بر این باورند که قیمت در روز های آینده بالاتر خواهد بود.

معامله گران شانگهای گفتند: " انتظار می رود قیمت سنگ آهن و کک که هزینه ی تولیدشان در حدود 5 درصد بالاتر است، در روز های آتی قیمت ها را بالا نگه دارد."

معاملات آتی شانگهای

قیمت کلاف گرم در روز چهارشنبه در حدود 3734 یوان در هر تن بود که نسبت به روز سه شنبه 10 یوان در هر تن کاهش یافته است.

متال بولتن پنج شنبه ۹ بهمن ۹۷

ترجمه از آهن اینفو