به گزارش آهن اینفو، درست یک روز پس از مراسم تحلیف ریاست جمهور در تاریخ 9 مرداد ماه سال 1403 که با حضور حداکثر سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد، در حساس ترین روزهای سال اتفاقی غیر منتظره افتاد که طی آن اسماعیل هنینه در عملیاتی تروریستی توسط اسرائیل به شهادت رسید.

همان طور که می دانید در اوضاعی مشوش با توجه به شعارهای رئیس جمهور و کاهش تقاضایی بر بازار دلار و طبعاً بقیه بازارها، مانند فولاد حاکم شده بود، قیمت دلار در محدوده 58 هزار تومان قرار داشت، اما متأسفانه پس از این اقدام تروریستی به صورت جهشی قیمت دلار به کانال 62 هزار تومان وارد شد.

همچنین در زمانی که کوچک ترین تغییر قیمت دلار، بازار فولاد و به خصوص ورق را تحت تأثیر خود قرار می داد، این تغییر نتوانست بازار ورق را از نظر رکود سنگین بیدار نماید و تنها نرخ و فروش محصولاتی نظیر میلگرد و تیر آهن تا حدودی تحت تأثیر قرار گرفتند. از مهم ترین دلایل این اتفاق می توان به تعطیلی دو روزه کارخانجات تولیدی به سبب قطعی برق در هفته و همچنین کاهش احتمال درگیری توسط دولت جدید با اسرائیل اشاره کرد.

همچنین پیش بینی می شود تا پایان تابستان و البته فصل پاییز سال جاری، به سبب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روند رکود بازار فولاد و ورق ادامه دار باشد. با این وجود از نظر تحلیل گران آهن اینفو، مهم ترین راهکارهای برون رفت از این بحران شامل دعوت به صلح و افزایش رویکرد صادراتی محصولات فولادی به خصوص پروفیل، نوار و تسمه فولادی، تسهیل برگرشت ارز صادراتی در بازار فولاد، کمک به رفع تحریم ها و وضع قوانین بین الملل FATF می باشند.