به گزارش آهن اینفو با توجه به این که در هفته آینده تحلیف ریاست جمهوری جدید را در پیش خواهیم داشت، باید گفت تا زمانی که تیم اقتصادی دکتر پزشکیان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نکنند و استراتژی ها و برنامه ریزی های خود را در جهت توسعه اقتصادی و همچنین صنایع فولادی پیاده سازی نکنند، نمی توان احتمال دقیقی از وضعیت دلار، ارزهای دیجیتال، نرخ محصولات و ... در دو ماه آینده داشت.

از سوی دیگر همان طور که می دانید بازار آهن در چند ماه اخیر با رکودهای فراوانی همراه بوده است. حال با توجه به اهمیت پیش بینی قیمت محصولات و مقاطع فولادی، فعالان این حوزه همواره در انتظار نتایج تصمیمات و برنامه ریزی های استراتژیک دولت جدید در صنعت فولاد هستند.

همچنین با توجه به نوسانات قیمتی، غیر قابل پیش بینی ترین مقاطع فولادی در بین تمامی محصولات، میلگرد و ورق آهن می باشند؛ زیرا با توجه به تغییرات پیچیده ای که در این چند ماهه برای صنایع مختلف و روند سیاسی و اقتصادی کشور وجود داشته است، پیش بینی دقیق نرخ این فلزات از مهم ترین چالش های صنعت فولاد به شمار می آید.

به گزارش آهن اینفو در تاریخ امروز یعنی 30/4/1304 قیمت دلار برای دومین بار در سال جاری به کف 57500 تومان رسیده است. همان طور که می دانید قیمت دلار با نرخ محصولات فولادی ارتباط کاملاً مستقیم داشته و با توجه به رکود هر ساله ای که به سبب دو ماه مهم محرم و صفر در بازار صنایع مختلف به وجود می آید، تلاش ها همواره در راستا ثابت نگه داشتن قیمت ها در جهت افزایش فروش می باشد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود در صورت حفظ این عدد، در نهایت می توان انتظار رسیدن قیمت دلار به کف های 56000 و 55000 تومانی را داشت. همین موضوع به تبع سبب کاهش قیمت محصولات فولادی در آینده خواهد شد. با این وجود لازم است بدانید در صورتی که قیمت ارز به کانال بالاتر برگردد و روند افزایشی داشته باشد، می توان احتمال افزایش جزئی قیمت ها را داد.