کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به گزارش آهن اینفو پس از کش و قوس فراوان بالاخره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید.با افزایش 10 درصدی میزان مشارکت نسبت به دوره اول انتخابات ،دکتر مسعود پزشکیان با جمع آرای 16.384.403 انتخاب گردید. حال بسیاری از  فعالان در حوزه اقتصادی و صنایع مختلف به دنبال تأثیرات این مشارکت بر روی بازارهای مختلف بورس، قیمت دلار، ارزهای دیجیتال مانند تتر، صنعت فولاد می باشند، اما آیا روند بازار تغییر خواهد کرد یا کماکان همان سیاست های دولت قبل ادامه دار خواهد بود؟

آنچه پس از اعلام نهایی آرا روی داد؛

شروع طوفانی بازار بود که همراه با کاهش قیمت دلار و به دنبال آن تأثیرات مثبت بر روی بازارهای اقتصادی بوده یم که در جوانب مختلف نیز می توان تأثیرات آن را مشاهده کرد:

1-روند کاهشی نرخ دلار: این موضوع به افزایش مشارکت جمعی و جمع آرای دکتر پزشکیان باز می گردد که بیشتر از 3 میلیون برآورد شده است و در نتیجه کاهش 2 هزار تومانی قیمت دلار را در پی داشته است.

2-با توجه به وعده های دکتر پزشکیان در جهت ادامه دادن مذاکرات با کشورهای خارجی در خصوص تحریم ها، با انتخاب ایشان، سیاست های خارجه با دیدگاه مثبت تری به سمت این مسئله پیش خواهند رفت.

3-بهتر است بدانید بازارهای سیاسی و اقتصادی در حال حاضر روند احساسی پیش گرفته و پیش بینی می شود با تیم اقتصادی مجرب جناب دکتر پزشکیان شاهد رشد صعودی شاخص بورس کالا، کاهش نرخ دلار و ... باشیم.

بهتر است بدانید تأثیرات کوتاه مدت این روند، به جو انتخابات می رسد و تا تقریباً 3 هفته دیگر ادامه دار خواهد بود تا مراسم تحریف ایشان صورت بگیرد. 2 ماه پس از این مراسم نیز، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در پیش خواهیم داشت و همین موضوع سبب می شود تا عملاً کار خاصی تا آن زمان انجام نگیرد. از این رو نمی توان انتظار کاهش 50 درصدی نرخ دلار، برداشتن فیلترینگ و ... را تا آن زمان داشت. با این وجود شاهد کاهش نرخ دلار تا حدودی بلافاصله پس از انتخابات بودیم. همچنین مباحث بنزین، کسری نقدینگی، چاپ پول، تحریم ها و ... همچنان وجود دارند و تنها می توان در طولانی مدت انتظار کاهش تورم را از بازار داشت.

از سوی دیگر روند انتخابات و عوامل ذکر شده بر اساس شرایط اقتصادی، تأثیرات به سزایی را در بازار آهن و فولاد نیز خواهد داشت که البته برخی از آن ها به روند عادی بازار فولاد باز می گردند و در هر سال تکرار می شوند:آه

1-ورود به ماه محرم و صفر سبب کاهش تقاضا برای محصولات فولادی و بی حرکت ماندن روند بازار مانند سال های گذشته خواهد شد.

2-انتخاب دکتر پزشکیان در طولانی مدت سبب تغییر استراتژی های اقتصادی و تصمیمات مربوط به صنعت فولاد خواهد شد. احتمال داده می شود این اقدامات و تغییرات وزارت ها به تدریج سبب کاهش قیمت روز انواع محصولات فولادی نیز می گردد.

3-در نهایت نیز پیش بینی می شود با کاهش نرخ روز مقاطع طویل، گرد، منحنی، مستطیل، تخت و ... در صنعت فولاد، فروش این محصولات نیز از حالت پرداخت و تسویه نقدی به حالت اعتباری و ال سی تغییر پیدا می کند.

همچنین می توان احتمال داد این روند تا پایان شهریور ادامه دار بوده و با رکودی کاهشی همراه خواهد بود. نتایج اصلی انتخابات نیز با انتخاب ریاست جمهوری آمریکا در چند ماه پیش رو مشخص خواهد شد.