کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به طور کلی در چند روز اخیر، فعالان حیطه فولاد و آهن در کشور در انتظار اتمام انتخابات ریاست جمهوری سال 1403 و مشخص شدن نتایج آن هستند. بخشی از این تغییرات ممکن است کوتاه مدت باشد، اما بیشتر آن ها به شرایط روانی جامعه بستگی دارد و در نهایت تأثیرات بلند مدتی را بر اقتصاد و صنعت آهن و فولاد خواهد گذاشت.

بسیاری پیش از انتخابات معتقد بودند که با افت مشارکت، دکتر پزشکیان در این رقابت شکست خورده و برگ برنده انتخابات به دکتر جلیلی می رسد. همچنین در صورتی این برگ به دکتر پزشکیان خواهد رسید که مشارکت مردم بیشتر از 50 درصد باشد. حال رقابت تنگاتنگ این دو شخص و اختلاف 1 میلیونی آن ها در شمارش آرا تا این لحظه، نشان دهنده همراه شدن بخش عظیمی از قشر متوسط جامعه و اصلاح طلبان با دکتر پزشکیان می باشد. از این رو انتخابات طبیعتاً به دور دوم خواهد رسید و در آن دوره ممکن است نیمی از طرفداران آقای قالیباف به همراهان و رأی دهندگان دکتر جلیلی و نیمی دیگر به جمع رأی دهندگان دکتر پزشکیان بپیوندند. 

به گزارش تحلیلگر آهن اینفو؛ اگر بخواهیم آمارهای غیر رسمی آرای ریاست جمهوری کشور را تا این لحظه در نظر بگیریم، باید گفت میزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به سال 1400 افت داشته است. حال می توان دو احتمال را در این باره در نظر گرفت:

  • احتمال اول: با توجه به رویکرد دکتر پزشکیان در مورد ارتباط با سیاست های خارجی، برگزاری برجام، کاهش تحریم ها و ... در صورتی که دکتر پزشکیان در انتخابات دوره دوم به عنوان رییس جمهوری کشور انتخاب شود، احتمالات کمتر شدن قیمت دلار و در نتیجه کاهش قیمت محصولات فولادی و مقاطع نیمه نهایی را می توان به آن داد.
  • احتمال دوم: با انتخاب دکتر جلیلی نیز به عنوان رییس جمهور بیشتر تحلیل ها به سمت بیشتر شدن نرخ ارز و دلار و افزایش قیمت مقاطع فولادی خواهد رفت. با این وجود تمامی این مسائل بسته به مشارکت مجدد رأی دهندگان و توجه به صحبت های این دو شخص در زمینه مذاکرات برجام، تحریم ها، فیلترینگ و ... بستگی دارد.

همچنین در نهایت بهتر است بدانید تأثیرات بلند مدت انتخابات ریاست جمهوری بیشتر بر سیاست گذاری های دولت چهاردهم در مباحث کلان می باشد. اکثر این مباحث به دیپلماسی اقتصاد خارجی کشور، تصمیمات وزارت صمت، رونق ساخت و سازهای کشور، تعیین وضعیت پولی و بانکی در حوزه بین الملل و ... باز می گردند. از سوی دیگر تمامی این مسائل به تدریج بر خرید و فروش، واردات و صادرات محصولات فولادی اثرگذار می باشند، اما مسئله مهم دیگری که باید مد نظر قرار گرفته شود، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می باشد که در نهایت بر تعاملات سیاسی، نرخ ارز، قیمت دلار و بازارهای داخلی صنایع فلزی مؤثر است. مثبت یا منفی بودن این تأثیرات هنوز مشخص نیست.