کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

همان طور که می دانید، ایران همواره در چند سال اخیر، رتبه دهم لیست برترین تولیدکنندگان ورق های فولادی را به خود اختصاص داده بود، اما جالب است بدانید این آمار تغییر کرده و بر اساس آخرین آماری که از سوی انجمن جهانی فولاد منتشر شده است، رتبه کشور عزیزمان ایران در پنج ماهه اولیه سال 2024 به 9 ارتقا یافته است.

به گزارش آهن اینفو، بنا بر آخرین آمار منتشر شده از سوی انجمن تولید فولاد جهانی، در این پنج ماه یعنی از ژانویه تا می، تولید فولاد نسبت به سال گذشته 2023 حدود 1/0 درصد کاهش داشته است. تولیدات جهانی محصول میانی فولادی در جهان در این پنج ماه نیز حدود ۷۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برآورد شده است.

علاوه بر این، ارتقا یافتن ایران در تولید فولاد، سبب بیشتر شدن آن نسبت به تولیدات فولادی کشور برزیل شده است. جالب است بدانید حجم تولیدات فولاد جهان در ماه پنجم سال جاری، حدود ۱۶۵ میلیون و ۱۰۰هزار تن برآورد شده است. این میزان نسبت به ماه می سال پیش یعنی 2023 با 5/1 درصد افزایش همراه بوده است. همچنین برزیل تا پیش از این رتبه نهم تولیدکنندگان برتر فولاد در جهان را به خود اختصاص داده بود، اما در ماه می جایگاه این کشور به رتبه دهم تنزل پیدا کرد.

از سوی دیگر این موضوع به حجم تولیدات آن در ماه می سال جاری و 2023 باز می گردد که با حدود 4/7 درصد افت همراه بوده است. این در صورتی می باشد که ایران در این پنج ماهه حدود 14 میلیون تن فولاد تولید کرد و نسبت به سال گذشته 2023 با حدود 1/9 درصد افزایش همراه بود. تولیدات کشور ما در ماه می 2024 نیز در حدود 3 میلیون و 300 هزار تن برآورد شده است و این میزان رشد 2/1 درصدی نیز داشته است. میزان تولیدات کشورهایی مانند چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان و ترکیه در پنج ماهه اولیه سال جاری 2024 نیز رتبه های 1 تا 8 تولیدکنندگان جهانی را به خود اختصاص داده اند.

در نهایت می توان گفت تولید فولاد چین نیز در این پنج ماهه به طور اختصاصی در حدود ۴۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و در ماه می ۹۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است. این مقدار نسبت به سال گذشته با افت 4/1 درصدی همراه بوده است، اما در مقایسه ماه می امسال و سال 2023 حدود 7/2 درصد افزایش داشته است.